• nyochforvirrad

    Bebisar i Malmö med BF i November 2013?

    Hej!

    Jag var på tidigt UL idag och det bekräftades att jag är gravid (v.8+6)! Nu undrar jag om det finns fler blivande mammor i Malmö som skulle vilja hålla kontakt under graviditeten? Längre fram i tiden kanske det kan vara aktuellt med fika och bebishäng? Hade varit skönt att ha någon att diskutera saker med :)

     

  • Svar på tråden Bebisar i Malmö med BF i November 2013?
  • VEA

    Hej hej! Bor också i Malmö. 32 år och gift. Tredje barnet och i vecka 12 (11+3). Hoppar gärna in här och hoppas vi blir en lagom stor grupp med tiden. BF 17 november. Hoppas du mår bra. När har du BF?

  • queenofhearts

    Hejsan

    Jag bor visserligen inte i Malmö men är i Malmö ganska ofta och hoppar också gärna in i en grupp för att utbyta lite erfarenheter.

    Jag är 28 i år och jag och min sambo har försökt skaffa barn i tre år. Äntligen har det tagit efter tre stycken inseminationer på RMC i Malmö. Har BF dagen efter dig VEA den 18 november alltså :)

    Är precis i fasen om man kanske ska börja berätta för folk man känner, magen börjar bli lite väl stor att dölja.
    Hur har era magar det??
           

  • VEA

    Queenofhearts: Åh härligt! Mitt barn nummer två är född den 18 november :). Och grattis till liten knodd...

    Blir väl mer aktivitet i tråden desto längre in i våra graviditeter. :)

    Trevlig helg alla!

  • queenofhearts

    Jaså? Vad spännande att du verkar bli gravid under samma period med båda.
    Jag har nog börjat tro på det att kvinnor är mottagliga under vissa perioder..
    Både jag och min bror är födda i November..så jag kanske brås på min mor.
    Känner många andra som också har syskon födda i samma månad.

  • VEA

    Queenofhearts: Till sanningen hör att båda mina barn är födda i november ;) och då är mina kusiner, min bror också födda i november :). Min kusin väntar också smått i november. Haha, hängde du med?

  • nyochforvirrad

    Åh, vad roligt att ni har tillkommit i gruppen! Att dela erfarenheter gör det hela så mycket roligare! Jag har en beräknad förlossning till den 7 november, men allt blir mer precist när vi gör UL den 10 juni.
    Queenofhearts: jag förstår vilken period ni har gått in i och jag måste få säga att det är det bästa med den här fasen! Alla blir så genuint lyckliga över att få höra om tillskottet och det ger så mycket härlig energi! Jag märker att vissa blir mer 'beskyddande' och ringer och frågar hur det är med bebisen och så. Det är så mysigt!

    Jag har faktiskt en fråga som jag gärna skulle vilja diskutera med någon här inne. Det gäller SGI och kanske är det ni som har barn sedan tidigare som kan besvara det bäst.

    Jag var precis i telefon med Försäkringskassan. De sa att det finns en risk för att jag under tre veckors tid inte skyddade min inkomst. Denna period var mellan mitt sommarjobb och studier. På grund av detta riskerar jag ha äventyrat att mitt SGI inte beräknas på min 4,5-åriga tjänst där jag hade en relativt bra lön. Vad jag borde ha gjort var att skriva in mig hos Arbetsförmedlingen dagen efter att mitt sommarjobb avslutades, trots vetskapen om att jag skulle påbörja mitt masterprogram inom tre veckor. Är det fler som kommer att ha problem med SGI och Försäkringskassan? :(

     

  • VEA

    Jag har skyddat mitt Sgi. Finns det inget du kan göra, har du frågat Fk detta? Hoppas du kan skydda det på något sätt, tre ynka veckor liksom...

  • nyochforvirrad

    Det visar sig vara värre nu när jag bläddrat i kalendern. Det är 10 arbetsdagar där jag inte skyddat mitt SGI. Jag visste inte att det var nödvändigt eftersom det var närmare två år sedan... Är jag den ende studenten som inte anmäler sig som arbetslös under "sommarlovet" eller tiden mellan sommarjobb och kursstart?

    På grund av mitt misstag så är det nu en skillnad på över 400 kr per dag som vi går miste om. Jag går ner till basbeloppet. Jag har fått påminna mig själv hela dagen om att det i vilket fall är en enorm lyx att få vara med mitt kommande barn så länge och ändå få lite stöd. 

  • VEA

    Tror det är många i samma sits för vem anmäler sig till Af då? Jag hoppas det finns något för dig du kan göra, men så skönt att du har en så skön inställning.

  • queenofhearts

    Oj vad tråkigt för dig, det hade jag Aldrig tänkt på heller.
    Jag sitter tyvärr i den sitsen att mitt jobb har jag bara 7 månader om året så jag kan aldrig jobba upp till bra mammapeng. Så vår kommer vara låg i vilket fall, men det löser sig :)

    Vi är redan ute på loppisar och köper billiga barnsaker, försöker spara in på det vi kan..

Svar på tråden Bebisar i Malmö med BF i November 2013?