Sommarångest. Hur ser er sommar ut?
Ja jag vet att detta kan låta löjligt. Men jag får lite sommarångest. Vi har inte dåligt med pengar så, men vi har bara bott i vårt hus ett par år och har inte riktigt råd med någon utlandssemester. Vi har en del att göra på huset. Och så vill vi förstås bara vara lite också, samt åka på lite utflykter. Jag vill nog göra mer än min sambo - han är nog gärna hemma och skrotar och grejar mer än jag.
Vi har ett härligt hus med pool och så, så det är ju rätt skönt att vara hemma med, men jag kan behöva komma iväg för att verkligen slappna av.
Planerna är ju som sagt att greja lite hemma och även slappa hemma. Det blir nog en tur med en hotellnatt och nöjesfält, antingen Grönan eller Liseberg. Vi har lite släktbesök inplanerade och även några vänner som bor några mil bort som har båt, så någon båttur med dem blir det säkert. Och någon dag på stranden eller så, kanske någon mer dagsutflykt i närområdet.
Dottern är fem år.
Jag skulle vilja åka iväg åtminstone en vecka, till en stuga eller någonstans och bara slappa, men det vill inte min sambo. Och utomlands har vi inte riktigt råd med alltså. Jag vet inte. Jag kanske bara ska försöka vara nöjd där jag är istället, och njuta av det vi har? Är dock rädd att dottern inte ska bli nöjd med sin sommar också..
Löjligt?
Ja.
Men det gror igen med dessa tankar i min hjärna, så jag vill gärna ha era synpunkter :)
Jag längtar någonstans efter lite kravlöshet och "bara vara"; medan min sambo gärna bygger, grejar, fixar och donar en massa. Lite svårt att kombinera.. då jag gärna får lite dåligt samvete om jag och dottern slappar på pooldäcket.....
Hur gör ni andra? Hur ser er sommar ut?