• Anonym (Truls)

Dum fråga, går det att betala skatt för studiemedel/csn om man vill?

Ja, som frågan lyder: Kan jag se till att det dras skatt från mitt studiemedel?
    Jag insåg precis att jag inte kommer att betala någon skatt nu på några år när jag pluggar och därmed inte kommer att få någon skatteåterbäring!
    Och skatteåterbäringen tycker jag är så rolig så jag offrar gärna några kronor varje månad för att få skatteåterbäring sen
    Har tidigare, innan studierna, dragit extra skatt från min inkomst bara för detta syfte.
    I teorin borde jag ju lika gärna kunna lägga undan pengar själv och spara men jag funkar inte så Drömmer 

• Svar på tråden Dum fråga, går det att betala skatt för studiemedel/csn om man vill?
  • Kerubmamman

Rent teoretiskt borde du kunna betala in på ditt skattekonto eller nåt sånt.. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym

Du kan inte betala skatt på dina lån, det funkar inte så. Men om du inte klarar av att spara så kan du betala in direkt till ditt skattekonto. Eller ha en stående överföring varje månad till ett sparkonto.

• Kerubmamman

Eller så skaffar du ett litet extraknäck några timmar per månad och ber dem dra 100% skatt ;)

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Ms H

Fråga din bank om de kan fixa ett sparkonto som är låst till juli istället.

Svar på tråden Dum fråga, går det att betala skatt för studiemedel/csn om man vill?