Tappade humöret...har jordens ångest.
Usch, säger jag bara. Känner mig som en usel mamma. Min 1,5 åring har alltid haft en vilja av sten, humör så det ska gudarna veta och noll tålamod. Hon slänger sig på backen, jag får släpa henne skrikandes och sparkandes om hon inte får som hon vill, byta blöja går knappt, och hon lyssnar inte för fem öre när man säger till henne. Hon har under hela dagen retat gallfeber på mig, genom att gå runt och gnälla, slängt sig på golvet och skrikit så fort jag ska ta i henne, kasta mat och slutade med att hon slog mig i ansiktet.
Efter att lugnt försöka förklara att man inte slåss så kommer nästa smäll. Tappade totalt humöret och skrek besinningslöst på henne och tog tag hårt i hennes arm. Å nu sitter jag här med en ångest som inte alls är rolig. Känner mig så usel och rutten. Det hela bottnar sig väl i en tuff start sen hennes födsel, med kolik och förlossningsdepression.
Känner mig rådlös, bägaren har runnit över över och jag vet inte längre hur jag ska handskas med min arga lilla tjej. Det har dragits så långt att jag knappt orkar gå ut med henne längre för jag orkar inte ta konflikterna ute bland folk. Snälla kan någon ge mig lite råd??