• Jessicca

Privata hyresvärdar i Södertälje

Jag och min sambo ska ha barn i oktober. Vi bor nu i en 2a i HSB och betalar 6050kr i månaden. Tycker de är väldigt dyrt, okej parkering ingår i de priset men tycker de tar väldigt mycket betalt för en lägenhet som skulle behöva renoveras. Finns andra hyresvärdar som heter Telgebosteder och deras lägenheter som är mycket finare och lika stora får man 1500 kr billigare i månaden. Men tyvärr verkar de väldigt svårt att få lägenheter hos dom. Min sambo har varit medlem i 4 år men vi har inte fått gå på en visning ens. Så är de någon som vet privata hyresvärdar i Södertälje? Förut kunde man hämta gratis listor på de i stadshuset men de får man inte längre.

• Svar på tråden Privata hyresvärdar i Södertälje
  • Whitetrash86

Tb har INTE fina lägenheter! Bott i dom många år.. dessutom är dom värdelösa på att fixa felanmälningar. Tog dom 4 dagar att komma och fixa våran toalett.
    Nu bor vi på Lundberg. Lite dyrare (precis som hsb eftersom det är privat) men skitfina lägenheter, kommer direkt om man har problem.
    Sitter i en 3a. Betalar 7200kr och då är det även med varmgarage och mopedförråd. Tror hyran just nu efter höjningen ligger på ca 6600kr. 

• Twinisar

Tb är ju billigare, HSB har bättre standard och Lundbergs är dyrt -.- haha :p kolla privata hyresvärdar, kanske får tag i ett klipp :p

• Whitetrash86
    Twinisar skrev 2013-04-04 10:54:57 följande:
    Tb är ju billigare, HSB har bättre standard och Lundbergs är dyrt -.- haha :p kolla privata hyresvärdar, kanske får tag i ett klipp :p
    Södertälje i ett nötskal.. men blir aldrig helt nöjd Flört
  • Jessicca

De lägenheter jag varit i som TB hyr u har iaf varit skit fina. Har bott större del av mitt liv i längenhet hos TB och de har aldrig varit problem med felanmälan eller hyra... Men den hyra vi betalar nu tycker jag är priset för en 3a egentligen. Plus om vi vill renovera den lägger de på 375 kr och då betalar vi nästan 6500 för 59 kvadrat.

Därför tänkte jag om någon visste privata hyresvärdar  eftersom man inte kan hämta listor längre plus att man måste betala på nätet för att se dom.

• Twinisar

Pia Flodin finns, både på stan och i rosenlund, relativt dyra men stora och välskötta.. Bör akta sig för m2gruppen, skit standard. Men finns en p-h i mariekäll.. Hm ni söker en 3a ?

• Jessicca

Jo tycker också att dom är bra men de kanske beror mer vart i tälje man bor när man väljer tb. Jo vi måste flytta och eftersom vi ska ha barn så är de lika bra att ta en 3a tänkte vi.

• Twinisar

Mm vart är ni sugna ? Jag gillar denna sida om bron, västergård, mariekäll, saltskog osv :)

• Jessicca

Aj då är mest inne på brunnsäng haha, men mariekäll och västergård är helt okej. Vet att hyran hos tb i bervik ligger 5800 för en 3a och de skulle vara guld att få. Plus att man får "havsutsikt" haha 

• Twinisar

Hahaha usch, ;)

Ja bergvik är fint :D
    Åh älskar dom husen vid minigolfbanan, fast där äre ju köpes men ändå ;D

• Jessicca

Ja de hade varit något. Börjar jag spara nu kanske tredje generationen skulle ha råd att bo där haha.

• lasselofs

En gammal tråd men ett alltid aktuellt ämne så jag svarar till de som söker privata hyresvärdar i Södertälje. Det finns några fåtal på kommunens hemsida, som alla bearbetar, sen finns det en komplett uppdaterad lista på alla hyresvärdar här:
    www.xn--privatahyresvrdar-2qb.nu/privata-hyresvardar/sodertalje-privata-hyresvardar/

Sen finns det en Facebookgrupp att använda sig av där man kan få information o lägenheter som håller på att bli lediga i Södertälje.
    https://www.facebook.com/groups/1597383123851383/

Svar på tråden Privata hyresvärdar i Södertälje