• Anonym (Troslösa)

Kollegorna trakaserar mig för att jag aldrig bär trosor

Jag har alltid avskytt trosor. Det finns inga bekväma trosor. Så sedan yngre tonåren har jag gått utan trosor oavsett vad för kläder jag har på mig. Det är absolut skönast. 
    I somras råkade en av kollegorna se att jag saknade trosor under kjolen. Hon såg förfärad ut och jag förklarade och hon sa att hon förstod. Men ryktet spred sig och nu  är majoriteten av de manliga kollegorna på mig ganska ofta över det faktum att jag aldrig har trosor på mig. Har jag kjol ser de till att gå bakom mig i trappen eller tappar pennor på golvet framför mitt skrivbord mm mm. 
    Kvinnorna hånskrattar åt deras beteende och verkar tycka att jag får skylla mig själv

Jag vill inte behöva ha trosor på mig men känner att jag snart inte orkar mer. Gråter 
    Vad kan jag göra? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-04 21:21
    Till alla er som säger att jag får skylla mig själv. Som skriver att jag är äcklig som går utan trosor, att jag tigger om det, att jag medvetet blottade mig för min kollega och så vidare. Mår ni bättre av att trycka ner en medmänniska så att hon sitter i tårar på sin sida av datorskärmen? Har ni ingen medmänsklighet alls?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 15:30
    Orkar inte upprepa mig och försvara mig längre.

1. jag går aldrig i korta kjolar. De kjolar jag har går till knäna eller till vaderna.

2. Även om jag har byxor får jag kommentarer och sexuella "skämt" riktade mot mig.

3. Jag får inte skylla mig själv och jag tigger inte om det.

Lägg ner nu. Inse att jag är en äkta människa som sitter bakom min datorskärm och mår riktigt dåligt. Era kommentarer, ni som enbart går in för att ge mig all skuld och säger att jag borde be om ursäkt och att jag är den som är äcklig och tigger om allt jag får, sårar mig djupt.
    FÖRSTÅ DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-08 19:40
    Dagen har varit bra.
    Jag kontaktade redan i helgen min kollega/vän och pratade ut med henne. Frågade varför hon valde att sprida ut någonting jag trodde vi pratade om i förtroende och hon erkände att det var dumt av henne. Hon bad om ursäkt och sa att hon har mått dåligt ett tag över detta då hon sett hur dåligt jag har mått.
    Idag tog jag sedan mod till mig. När första gliringen med frågan om jag var troslös, villig och snabbtillgänglig idag med svarade jag "Som vanligt så är jag troslös ja. Men tillgänglig? Nej du, det är jag bara för riktiga män och en riktig män blir inte så barnsligt till sig över en troslös kvinna som du och dina vänner blir". Sedan gick jag därifrån.
    Resten av dagen var det faktiskt ingen som sa någonting. Jag tror inte att de ger sig så lätt. Men en dag där jag bara fick en gliring är för mig en stor vinst!

• Svar på tråden Kollegorna trakaserar mig för att jag aldrig bär trosor
  • Duckan

Jag får nog ställa mig bakom de som skrattar lite och undrar. Det är helt främmande för mig att gå utan.

• Anonym

Börja använda trosor. Finns ju en uppsjö av olika trosor i olika material säkert skulle du tycka någon sort var bekväm om du testade olika sorter.

• Anonym (Troslösa)
    Anonym skrev 2013-04-04 14:58:19 följande:
    Börja använda trosor. Finns ju en uppsjö av olika trosor i olika material säkert skulle du tycka någon sort var bekväm om du testade olika sorter.
    Jag har testat string, tanga, maxi, boxertrosor, vanliga trosor, breda trosor, smala trosor osv osv osv osv. Det är inte bekvämt. 
  • jashrinah

:O  antar att du har en rätt lång kjol på dig isf ! 

men seriöst , du kan ju alltid börja ha trosor finns ju 10000  olika modeller  ^^

• Anonym

Men usch! Vad gör du med dina flytningar...?? Kommer det i dina byxor... och på stolar om du har kjol...???

*urk*

Jag förstår dina kollegor! 

• Duckan

Om du har byxor på dig så kan ingen kika dig under kjolen, problemet löst och ingen kan se ditt underliv.

• FemmeM

Börjar använda trosor... Eller sluta bära kjol? Så mycket annat finns det väl inte att göra. Om du inte ska göra nåt så drastiskt som att byta jobb.
    För mig är det vanvettigt att gå utan trosor men alla är vi ju olika Tyst 

• viseversa

Låter enligt mig väldigt konstigt att inte ha underkläder på sig. Sätt på dig trosor i fortsättningen. 

• Anonym

Du får nog ta det steget att ta det obekväma steget före det bekväma.. Folk kan anse detta som väldigt stötande, och du får helt enkelt skylle dig själv när du inte kan bete dig på jobbet å ha trosor dåå!

Svar på tråden Kollegorna trakaserar mig för att jag aldrig bär trosor