• Anonym

Ångest, stress = utslag?

Jag har under den senaste månaden haft en otrolig ångest och haft en enorm inre stress, för två veckor sen började jag få utslag på händerna, små röda prickar som kliar, tänkte att det kanske var för att jag var torr så jag har smort in mig flera gånger om dagen, men det försvinner inte. Jag vet att man kan få utslag av ångest/stress, men hur ser dom ut, eller är det olika från person till person? Jag har lite utav läkarskräck, så det är därför jag inte gått till doktorn ännu, tänkte fråga här först, så tacksam för svar! 

• Svar på tråden Ångest, stress = utslag?
  • Anonym (Allergisk)

Kan vara stress, kan vara allergi... Testa och smörj med mild kortison ett par dagar. Mina stress-utslag brukar se ut som myggbett, och kliar till förbannelse! Demon

• Anonym (L)

Jag får stressutslag, men nu blir det mest stora röda ytor, som kliar. Men när detta började för 10 år sedan, så fick jag typ, blåsor på insidan av låren, som kliade nått otroligt, sökte läkarhjälp då, fick kortison tabletter och atarax, detta hjälpte, har inte fått blåsor sedan dess, men kan ibland fortfarande få stora röda märken som kliar, men det är om jag hoppar över att ta atarax.
    Men tror att stressutslag som kliar, kan vara olika, från person till person. 

• Anonym

Har haft en variant av det där, det heter urtikaria, du kan kolla på 1177.se

• 040kille
    Anonym skrev 2013-04-04 16:00:42 följande:
    Jag har under den senaste månaden haft en otrolig ångest och haft en enorm inre stress, för två veckor sen började jag få utslag på händerna, små röda prickar som kliar, tänkte att det kanske var för att jag var torr så jag har smort in mig flera gånger om dagen, men det försvinner inte. Jag vet att man kan få utslag av ångest/stress, men hur ser dom ut, eller är det olika från person till person? Jag har lite utav läkarskräck, så det är därför jag inte gått till doktorn ännu, tänkte fråga här först, så tacksam för svar! 
    Psoriasis! Sök läkarhjälp omedelbart.

Jag hade samma och det började med just symptomen du beskriver. Torr om händerna, det kliade. Varenda liten linje i handen sprack och blev öppna sår. Jag hade det på fötterna med.

Just den formen kommer av inre stress.

Men läkaren direkt i morgon.   
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
Svar på tråden Ångest, stress = utslag?