• blåbär02

Sover min 2,5 månaders för länge?

Vi har äntligen fått vår lilla kille att sova själv i sängen på natten
    och det fungerar toppen.
    Han somnar vid 00 ungefär och sen vaknar han till runt 04.30 och letar nappen.

Då går jag eller gubben upp och stoppar in den, går på toaletten för att avvakta och se om han kanske vill ha mat, men han somnar om som en sten.
    Sen sover han oftast till sju, åtta ungefär, sen vill han ha mat.

Han sover alltså ca åtta timmar utan mat på natten.
    Han är inte interesserad av mat på natten längre.
    På sin höjd vid sex på morgonen ibland.

Är detta normalt vid inte ens tre månader?
    Han växer som han ska, följer kurvan. 

På dagarna äter han allt mellan 2h till var 4h ungefär.   

hur ofta äter era tioveckors på nätterna?         

• Svar på tråden Sover min 2,5 månaders för länge?
  • Pumpkin

Så länge han växer som han ska och är pigg och alert när han är vaken så är det inga problem. Min son slutade äta på nätterna när han var 2,5 veckor och sov då minst 8 timmar i sträck på nätterna.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • zemer

Så länge han går upp i vikt och mår bra så är det inga problem! Min dotter sov från 22 till 06 från hon var 6 veckor :)

• viseversa

Ja det är normalt. 2 av mina 4 barn sov nätterna igenom utan mat vid 2 mån(jag ammade). Skönt juh=). Njut av det ts. Så länge han följer sin kurva och mår bra behöver du inte oroa dig!

• Natulcien

Det är helt normalt, men kanske inte så vanligt... Glad

Vår plutt sov också så. Ca 8 timmar utan mat vid 2 månader, 9-10 timmar vid 2,5 månader och hela 12 timmars obruten sömn vid 3 månader! Han helammades.
    Och nej, det är inte vanligt, men fullt normalt. Så länge bebisen äter bra totalt sett och går upp i vikt så är det bara att tacka och ta emot! Glad

• blåbär02

Åh vad härligt att inte bara vår lilla sover så bra på nätterna.
    Man vågar ju knappt säga det till andra småbarnsföräldrar.. Tungan ute

Han följer kurvan jättebra och sover bra på dagarna och är väldigt vaken och alert när han är vaken!   
    Vi njuter för fullt, det kan ju säkerligen ändras närsomhellst! 

• Natulcien
    blåbär02 skrev 2013-04-04 18:03:33 följande:
    Åh vad härligt att inte bara vår lilla sover så bra på nätterna.
    Man vågar ju knappt säga det till andra småbarnsföräldrar.. Tungan ute

Han följer kurvan jättebra och sover bra på dagarna och är väldigt vaken och alert när han är vaken!   
    Vi njuter för fullt, det kan ju säkerligen ändras närsomhellst! 
    Då är det bara att njuta! Glad

Och ja...det kan ändras när som helst...eller så gör det inte det.
    Vår son är nu 2,5 år och sover fortfarande osannolikt bra. Visst har han haft någon vecka här och där då han har sovit lite sämre p.g.a. utvecklingsfaser eller sjukdom, men han återgår alltid till sin goda sömn ganska snabbt. Så strunta i de olyckskorpar som säkert kommer kraxande när du berättar hur bra er lilla goding sover... Glad
  • Aaglars

Njut ni bara Glad. Min 11 månaders vaknar fortfarande 5-6 ggr per natt och vill amma...Men sån är han. Kanske inte heller vanligt, men dock normaltHjärta.

• Mary Jo

Njut! Det kan vända fort! haha. nej skämt o sido. Hoppas det inte gör det. Sov så gott!

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
Svar på tråden Sover min 2,5 månaders för länge?