• avstängd

Hur länge sitter en toning som en frisör har gjort?

Jag gjorde en Redken toning förra veckan hos min frisör och undrar hur länge den kommer att sitta kvar ungefär? Jag tvättar håret varje dag. Kommer min egen färg att komma tillbaka om x antal veckor eller kommer lite av toningen alltid att sitta kvar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 22:21
    Hur får jag bort den här dumma färgen fort?

• Svar på tråden Hur länge sitter en toning som en frisör har gjort?
  • Tonårsmamman1

Toningen försvinner så småningom den sitter inte i för evigt. När jag tonade mitt hår så gjorde jag det var 3:e gång jag var där. Och jag klipper mig med 5 veckors mellanrum, så var 15:e vecka gjorde jag en toning. Men mycket var borta då.

• avstängd
    Tonårsmamman1 skrev 2013-04-04 18:50:56 följande:
    Toningen försvinner så småningom den sitter inte i för evigt. När jag tonade mitt hår så gjorde jag det var 3:e gång jag var där. Och jag klipper mig med 5 veckors mellanrum, så var 15:e vecka gjorde jag en toning. Men mycket var borta då.
    Så all färg borde vara helt borta på två månader?
  • Tonårsmamman1
    avstängd skrev 2013-04-04 19:58:32 följande:
    Så all färg borde vara helt borta på två månader?
    Inte helt, men en del. Sedan vet jag inte om det är samma med all slags toning och allt slags hår. Kan kanske variera. Ring din frissa och hör efter. 
  • Indianica

En toning är aldrig lika permanent som en färgning. Toning brukar sitta i ca 6-8 veckor, lite beroende på hårtyp. Använd balsam och schampoo för färgat hår.

• avstängd

Jag vill ha bort toningen! Har försökt med clarifying shampoo och inpackningar men det sitter ju som berget. {#emotions_dlg.djavulsk} Toningen är 9 dagar gammal. Hur fort kan jag räkna med att få bort den? Tänkte testa mjällshampoo i morgon och se om det får lite färg att släppa.

• Nellanbuub

Jag tonade håret hos frisör för Ett halvår sen och den sitter fortfarande i

• Elin 885
    avstängd skrev 2013-04-04 18:29:48 följande:
    Jag gjorde en Redken toning förra veckan hos min frisör och undrar hur länge den kommer att sitta kvar ungefär? Jag tvättar håret varje dag. Kommer min egen färg att komma tillbaka om x antal veckor eller kommer lite av toningen alltid att sitta kvar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 22:21
    Hur får jag bort den här dumma färgen fort?
    oj tvätta håret varje dag..det är ju verkligen inte bra, var tredje dag räcker.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
Svar på tråden Hur länge sitter en toning som en frisör har gjort?