• Anonym (nyfiken)

Vilka mål har ni med era liv?

Satt och funderade på en sak häromdan efter att ha pratat med en bekant, en kvinna i 40-årsåldern. Det kändes nästan som om hon hade gett upp och underkastat sig att leva i tristess resten av livet, utan någon vilja att utvecklas. Må så vara om inte alla har klara mål med sin tillvaro.. men, det fick i alla fall mig själv att fundera lite på vad jag vill med mitt liv.

Jag själv kunde inte riktigt komma på vad jag vill göra.. antagligen för att jag fortfarande är ganska ung men.

Har ni några klara etapper och mål? Berätta gärna :) kan röra personlig utveckling, eller ha med kariär att göra eller helt enkelt materiella mål som att besöka vissa platser etc.. kanske hitta dendär kvinnan eller mannen som ni har letat efter hela ert liv? :)

• Svar på tråden Vilka mål har ni med era liv?
  • Gotlänning

Som jag ofta upprepar, "livet är det som händer medans man planerar en massa skit, så se till att ha kul däremellan".

Etapper och mål?

Ha kul och vara en bra förälder ISTÄLLET för en trött, bitter och karriärssökande individ som sedan i livet inser att livet är mer än dagens definition av lycka.

Lite så och for the record, jag är under 40...   

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Tow2Mater
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-04-05 03:37:12 följande:
    Satt och funderade på en sak häromdan efter att ha pratat med en bekant, en kvinna i 40-årsåldern. Det kändes nästan som om hon hade gett upp och underkastat sig att leva i tristess resten av livet, utan någon vilja att utvecklas. ....
    Du kan ju också ha missuppfattat? Efter avklarade utbildningar, karriär, familj, resor (om dock inte till alla platser), skidåkning/ fallskärmshoppning/mm o och 40+, känns det helt ok med resten av livet utan direkt utveckling. Att sitta på verandan med en flaska vin o se pojken leka o växa upp är så mycket utveckling jag vill ha :) Har man avklarat en hel del innan 40, kan man vara helt tillfreds med att bara vara sen. Onskar jag kunde downsiza till ett tristare jobb som inte kräver så mycket tankeverksamhet, men tyvärr skulle det innebära en halvering av lonen, så det kommer inte ske frivilligt. Kanske en dag om jag blir varslad.

Vad en 20-åring ser som trist, kan vara helt tillfredsställande for oss 40+; fick frågan av en nyare ung kollega som åker skidor på både vatten o sno, surfar, filmar dokumentarer vid sidan av ett 150% jobb, reser, mm häromdan vad jag gillar att gora på fritiden, och visste inte vad jag skulle svara. Kom krystat på att nämna båten vi har, och tomatplantorna jag ju odlar, hmmm.....

Finns inte en ny plats på hela jorden jag skulle vilja uppleva idag, finner mest tillfredställelse ute på landet så långt borta ifrån folk jag bara kan komma. :)
  • Anonym (mm)

Nu är mina kortfattade mål:
    Skaffa körkort, påbörja universitets utbildning och öka mitt nätverk
    Längre mål spara ihop kontantinsats till köp av bostad till 2016

• Gunilla 044
    Gotlänning skrev 2013-04-05 03:50:07 följande:
    Som jag ofta upprepar, "livet är det som händer medans man planerar en massa skit, så se till att ha kul däremellan".

Etapper och mål?

Ha kul och vara en bra förälder ISTÄLLET för en trött, bitter och karriärssökande individ som sedan i livet inser att livet är mer än dagens definition av lycka.

Lite så och for the record, jag är under 40...   
    Bra,exakt så är det.
  • Anonym

Hjälpa mina sjuka barn till ett så bra liv jag bara kan så länge jag har dem hemma, att överleva min mest "sjuka" unge och vara en närvarande bra mamma till mitt friska barn. Längre än så räcker sig inte mina livsmål än så länge och jag är +40. Visst önskar jag andra saker men har inget val.

• JECJ

För 4 år sedan var mina mål:

*Köpa en gård
    *skaffa hästar
    *få ett bra jobb
    *Skaffa en bra partner   

Dom har jag uppfyllt. Nu är det:       

*Jag har mitt drömjobb och vill fortsätta vara bra på det.

*Jag vill lyckas planera mitt bröllop så bra så det blr mitt livs fest

*Jag vill ha en bra lösdrift och friska fina hästar

*Jag vill renovera min gård så det liknar den i mitt huvud 

*Lära mig köra skogsarbetet med ardenner   

*Fortsätta vårda mitt fantastiska förhållande så min underbara man forstsätter må bra ;)       

Svar på tråden Vilka mål har ni med era liv?