• bostroem

Ta med sparkcykel åt 4-åring till Turkiet??

Åker till Turkiet med min 4-åriga dotter 3/5-13. Vi brukar promenera mycket på aftonen när vi är där och brukar även gå till centrala Side som ligger 2km från hotellet. Problemet är att jag är rädd att hon inte ska orka gå så pass långt på kvällen, och hon åker inte längre vagn så en sådan tänker jag inte ta med denna gång.

Om man då anpassar sig och bara går till centrum en av kvällarna, borde hon då orka gå eller bör jag ta med mig hennes sparkcykel?? 

• Svar på tråden Ta med sparkcykel åt 4-åring till Turkiet??
  • mia maria

Det vet du nog bäst själv, alla barn är ju olika!
    Min äldsta son har rest utan vagn från det att han var fyra år, o han har då orkat gått (inte just i Side, men på andra ställen).

Men det är ju som sagt olika med olika barn.
    Känner du att du vill/orkar/kan ta med sparkcykeln så varför inte? 

• Anne69

Vet inget om Side men har erfarenhet av att sakna sparkcykel. Förra sommaren var vi på semester där det var en lång asfalterad/plattlagd strandpromenad. Den gick man fram och tillbaka, ibland både morgon och kväll. Med avund tittade vi på dem som hade sparkcyklarna med......själva fick vi bära och muta våra barn (då 4 o 6) att orka hela vägen. Nästa gång vi åker på bilsemester ska de absolut med! Vet ej hur jag hade gjort med flyg, men om ni orkar tror jag att det är en bra ide!

Svar på tråden Ta med sparkcykel åt 4-åring till Turkiet??