• Anonym

Han blev sur för mitt fd körde hem mig!

Jag fick åka utomlands hastigt (min morfar dog och begravningen skulle vara 2 dar efter) så jag bokade snabbt biljetter och åkte med min mamma. Efter några dagar bokade vi biljetter hem, och åkte dagen efter. Men flyget var försenad 6 timmar! Sen när vi kom fram till flygplatsen i malmö så missade vi våran sista flygbuss så vi åkte taxi in till malmö, sen tog sista tåget hem (2 timmar hem), men våran buss från våran hemstad till vårat hem (utanför den staden) hade redan slutat gått. 

Så vi kollade runt med våra vänner om någon kunde köra oss, tar bara 15-20 min från stan till vårat hem. Och ingen kunde, så vi trodde att vi skulle börja gå.. (tar ca 3 timmar och gå, och så hade vi reseväskor med oss och klockan var ett på natten)..

Jag har en pojkvän som är helt underbar. Jag skrev att vi kan inte ta oss hem, så sa han nåt med att ''Synd att jag jobbar imorgon tidigt annars skulle jag kunna köra er!'' så jag blev lite besviken. 

Så jag skrev till slut till en som jag dejtat förra året (på facebook chatten) om han kan hämta oss och att han får självklart pengar det. Han skulle också jobba tidigt imorgon (kl 6 på morgonen!?) men att han gör det för min skull (han bor ca 30 min ifrån stan, ganska långt ifrån) så blev väldigt förvånad att han ville ställa upp.

jag skriver till min pojkvän som redan sover allting så att han vet och medveten om vad som händer, och jag hoppades att han förstår mig för hade inget val och taxi slutade köra efter 23.00..

Så min tidigare dejt hämtade oss, körde hem oss, och jag tog en cigg med honom och tackade! Verkligen snällt och åka så långt bara för hämta oss.

Nu när min pojkvän vaknade imorse så flippade han och skrev massa sms som t ex:
    '' Du borde ju bli tillsammans med din dejt istället! , Synd att du valde fel kille, Hade du ringt mig och väckt mig så skulle jag försökt lösa det på nåt sätt, fan vad du gjorde mig ledsen och sur! , din dejt är ju rena svärmors drömmen! , nu ska jag till jobbet och ha en skitdag! Va än jag gör är fel, när det inte ens är mitt fel, mår redan extremt dåligt, är ju inte den perfekta killen, vill redan hem från jobbet!, ''

sen messade vi massa och han sa att han var svartsjuk och trög och bad om ursäkt.

Fattar inget. 

• Svar på tråden Han blev sur för mitt fd körde hem mig!
  • Anonym

Vart bor du där taxi slutar köra kl 23???!! hahahahahahah.

Så länge det är ok för dig att din kille hänger med sina gamla ligg och dejter så är det väl lugnt? 

• Anonym

Jag skrev inte en tråd för bli utskrattad. Så ni som vill göra det-låt bli. 

• Hannah76
    Anonym skrev 2013-04-05 14:59:25 följande:
    Jag skrev inte en tråd för bli utskrattad. Så ni som vill göra det-låt bli. 

På riktigt i vilken stad slutar taxibolag att köra kl 23?

kan förstå att din kille reagerar, men han ställde ju själv inte upp. 
  • Baloo81

Om din kille ville köra er hade han gjort det även om ni skickade sms om att ni inte kom hem och nu blir han arg för ni fixade skjuts av någon annan? ja väldigt moget. Han borde växa upp lite. Men sen undrar jag vad är det för stad som du bor i som taxi slutar köra efter 23 på kvällen, har aldrig varit med om det innan. Jag har besökt en stad som har endast 2.500 invånare och dom har taxi på natten.

• Anonym

Där jag bor har vi en liten taxi som stänger kl 21..

Vill du ha taxi hem kvälls/nattid så måste du boka det innan kl 18.00

• Anonym

Kan vi skita i att prata om taxi? Utifrån min enda information på mobilen (internet) innan internet gick ut så hittade jag några taxi nummer och ringde dem. O de sa att de stänger 23, den ena 22, osv.  Finns säkert massa men hann tyvärr ej.

Men det var fel av mig o be mitt fd o köra men kändes som vi hade inget val.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-05 15:27:54 följande:
    Kan vi skita i att prata om taxi? Utifrån min enda information på mobilen (internet) innan internet gick ut så hittade jag några taxi nummer och ringde dem. O de sa att de stänger 23, den ena 22, osv.  Finns säkert massa men hann tyvärr ej.

Men det var fel av mig o be mitt fd o köra men kändes som vi hade inget val.. 

Det är ok för dig att  din kille umgås med gamla ligg och ragg?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-05 15:32:44 följande:

nej, men om jag skulle ha tillgång till bil och veta att han kan inte ta sig hem så skulle jag hämtat honom. Även om det var 3 på natten och jag skulle börja jobba 5. Så gör man bara. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-05 15:37:35 följande:
    nej, men om jag skulle ha tillgång till bil och veta att han kan inte ta sig hem så skulle jag hämtat honom. Även om det var 3 på natten och jag skulle börja jobba 5. Så gör man bara. 

Där har du ju svaret.. om det inte är ok för han så är det inte ok för dig. Du gjorde fel.
  • Anonym (Tonårsmamma)

Du gjorde helt rätt TS! Solig Din kille ville ju inte hämta dig, så det är ju självklart att man ringer runt till de man känner och frågar. Sen att det råkade bli ditt ex var ju synd för din kille, inget att hänga upp sig på. 

• SupersurasunkSara

Hmm, om flyget var så pass försenat är det väl upp till dem att se till att ni kommer hem? Jag bokade många biljetter i mitt jobb förut och blev det problem så fick flyg- eller tågbolaget lösa problemet.

Nå, jag tycker din kille överreagerade, han sa ju själv nej till att hämta er och ni letade runt tills ni hittade någon som ville.

• elka9110
    Anonym skrev 2013-04-05 15:44:19 följande:
    Där har du ju svaret.. om det inte är ok för han så är det inte ok för dig. Du gjorde fel.

Anonym skrev 2013-04-05 15:32:44 följande:

Hennes ex har bevisat att han är en god vän som man kan lita på. TS skriver att hon skulle ha ställt upp för sin pojkvän så som exet ställde upp för henne. Detta är väl ändå inte synonymt med att hon helt frivilligt har umgåtts med sitt ex? Bara för att de en gång flörtat betyder inte det att hon vill knulla killen nu när hon har ett förhållande. Alla människor är dessutom inte förbrukade för att man inte längre vill knulla dem.

TS, din pojkvän låter väldigt osäker på sig själv, alternativt omogen. Jag tycker inte på något sätt att du gjort fel, jag kan inte tänka mig hur det skulle kännas att stå där mitt i natten utan någon hjälp alls.
Svar på tråden Han blev sur för mitt fd körde hem mig!