Han blev sur för mitt fd körde hem mig!
Jag fick åka utomlands hastigt (min morfar dog och begravningen skulle vara 2 dar efter) så jag bokade snabbt biljetter och åkte med min mamma. Efter några dagar bokade vi biljetter hem, och åkte dagen efter. Men flyget var försenad 6 timmar! Sen när vi kom fram till flygplatsen i malmö så missade vi våran sista flygbuss så vi åkte taxi in till malmö, sen tog sista tåget hem (2 timmar hem), men våran buss från våran hemstad till vårat hem (utanför den staden) hade redan slutat gått.
Så vi kollade runt med våra vänner om någon kunde köra oss, tar bara 15-20 min från stan till vårat hem. Och ingen kunde, så vi trodde att vi skulle börja gå.. (tar ca 3 timmar och gå, och så hade vi reseväskor med oss och klockan var ett på natten)..
Jag har en pojkvän som är helt underbar. Jag skrev att vi kan inte ta oss hem, så sa han nåt med att ''Synd att jag jobbar imorgon tidigt annars skulle jag kunna köra er!'' så jag blev lite besviken.
Så jag skrev till slut till en som jag dejtat förra året (på facebook chatten) om han kan hämta oss och att han får självklart pengar det. Han skulle också jobba tidigt imorgon (kl 6 på morgonen!?) men att han gör det för min skull (han bor ca 30 min ifrån stan, ganska långt ifrån) så blev väldigt förvånad att han ville ställa upp.
jag skriver till min pojkvän som redan sover allting så att han vet och medveten om vad som händer, och jag hoppades att han förstår mig för hade inget val och taxi slutade köra efter 23.00..
Så min tidigare dejt hämtade oss, körde hem oss, och jag tog en cigg med honom och tackade! Verkligen snällt och åka så långt bara för hämta oss.
Nu när min pojkvän vaknade imorse så flippade han och skrev massa sms som t ex:
'' Du borde ju bli tillsammans med din dejt istället! , Synd att du valde fel kille, Hade du ringt mig och väckt mig så skulle jag försökt lösa det på nåt sätt, fan vad du gjorde mig ledsen och sur! , din dejt är ju rena svärmors drömmen! , nu ska jag till jobbet och ha en skitdag! Va än jag gör är fel, när det inte ens är mitt fel, mår redan extremt dåligt, är ju inte den perfekta killen, vill redan hem från jobbet!, ''
sen messade vi massa och han sa att han var svartsjuk och trög och bad om ursäkt.
Fattar inget.