• MalinAnnaJosefine

Virus i tidigt fosterstadie

Jag måste bara få höra.

Min son föddes efter fullgången graviditet. En liten liten kille som var väldigt slö tittade ut.
    Började livet med 1 mån på neonatal.
    Vid 3 månaders ålder böjade han "tappa huvudet". Ingen som visste var det var från början, kom fram att det var epilepsi lite senare.
    Fick sond vid 15 mån för att få knapp på magen efter 9 långa månader.

Nu är han snart 4 år och hans diagnos...
    Virus i tidigt fosterstadie...
    Vilket i hans fall innebär en utvecklingsstörning, epilepsi, knapp på magen, har haft 19 hemska lunginflammationer.
    Han kan inte gå själv.
    osv
    osv

Finns det någon annan i detta avlånga land som fått samma diagnos? 

• Svar på tråden Virus i tidigt fosterstadie
  • heartems

Min dotter blev infekterad med ett virus tidigt i fosterstadiet.

• heartems

Pga viruset så föddes hon döv och med balansproblem men annars finns det inga fel på henne :) Idag är hon opererad med Cochlear Implantat och trots att läkarna trodde att hon inte skulle gå innan 24 månader så går hon ny idag, 16 månader gammal.

Vet du vad det var för virus du hade under grav?

• Mosaik

Var det CMV-virus som din son hade? Min son hade det som nyfödd och man misstänkte att det var det som orsakade hans utvecklingsförsening och epilepsi(infantil spasm), Men sen var det inte så iaf, då man istället hittade en ovanlig kromosomavvikelse. 
    Kram till er! 

• heartems

Ja det var CMV-viruset min dotter hade. Hur mår din son idag? Hur gammal är han?

• MalinAnnaJosefine

Inte CMV-virus, ingen vet vilket virus egentligen och att hans"problem" orsakat av virus sägs för att man inte har hittat något annat!

Nu fyller han snart 4 år och har en utvecklingsstörning. Kan inte gå. Men hat kommit mycket längre än vad alla våra vårdkontakter gjort!

• Mosaik
    heartems skrev 2013-04-24 09:50:45 följande:
    Ja det var CMV-viruset min dotter hade. Hur mår din son idag? Hur gammal är han?

Han mår bra! Han är snart 9 år och har som sagt en utvecklingsstörning, generell språkstörning och ADHD men detta beror alltså INTE på cmv-viruset.
    När han var ca 1 år tog man ryggmärgsprover för att kolla om CMV-t tagit sig till hjärnan, det hade det inte.

När han var nyfödd var han illgull och väldigt trött fram till att han nästan var ett år. CMV hade satt sig på levern och gav honom väldigt dåliga levervärlden men nu har han inte alls några symptom av detta längre.

Svar på tråden Virus i tidigt fosterstadie