• Spindoctor

Vad lyssnar bögar på för musik?

Ska ha fest i helgen och av en slump är det så att det kommer väldigt många homosexuella män (både par och singlar). Vad gillar dom för musik egentligen?

Jag har satt ihop en playlist i Spotify. Det blir ju så klart mycket klassiker typ Pet Shop Boys, George Michael etc, lite boyband typ Justin Bieber och Backstreeet Boys. It's raining men lär ju gå varm, men listan känns lite mossig och inte så uppdaterad med nyare musik. Vad kan man lägga till? Yohio kanske? Men mer då? 

• Svar på tråden Vad lyssnar bögar på för musik?
  • Petrol

Ja, de lyssnar väl på allt möjligt kan jag tänka.

Sexuell läggning och musiksmak känns inte speciellt tätt sammankopplat.

• Griseknoen35

Lyssnar homosexuella på annan musik än hetros? Lyssnar asexuella på något annat också?

• Spindoctor

Ja George Michael och Pet Shop Boys är väl typisk gaymusik som i alla fall straighta män knappast skulle lyssna   på. Likaså är väl mycket schalgermusik typiskt gay. Gloria Gaynor känns ju också väldigt gay.

• Griseknoen35

Oj vet många hetro som lyssnar på det..många är ju allyssnare så blanda en massa, schlager, rock, pop gammalt som nytt

• EllinorE

Oj, Måste genast ringa min man och kolla så att han inte är bög :-/ Väninnans man likaså! Oj, och pappa! Shit, så mycket bögar jag känner som inte vet om det!!!!

• Charlotta

Min bögvän säger att ALLA bögar gillar schlager, musikaler, village people, Elton john och George Michael. Om det kommer några hetro kvinnor kan jag (som hetro kvinna) berätta att ALLA hetro kvinnor lyssnar på Pink Floyd, Deep Purple och en hel del klassiskt, för det gör jag. Hoppas att det var till någon hjälp.

• JoBa

YMCA med Village People är den enda låt som funkar i ett sånt sällskap. Festen kommer att gå helt åt helsike om du spelar någonting annat. Du måste sätta den och bara den på repeat hela kvällen.

• Aniiee

Alla gaykillar jag känner hatar schlagers, Abba, George Michael, osv, osv..... de tycker inte om Jonas Gardell, heller =). En av dem går ut ur vardagsrummet om han dyker upp på TV, han skämms.

Mina kompisar lyssnar på rock, pop, metal, whatever...... mycket J-rock och K-pop förstås, men det är nog mitt fel =P. Ett par lyssnar mycket på Disneysoundtracks och annan barnmusik ochså, men det beror nog på att de har 4 ungar....

Mitt tips: Skit i vilka de delar säng med, för det är väl inte det som är meningen på din fest? 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Parel

Ett par vänner till mig lyssnar helst på Slayer och Megadeath och sådan typ av metal...

Svar på tråden Vad lyssnar bögar på för musik?