• osito

Knöl i armen

Jag hittade i veckan en knöl i ena överarmen (just ovanför armbågen) som är i armen, inte utanpå.
    Känns om man klämmer lite (helt enkelt inte så jättestor), men väldigt öm.

Har varit öm där några månader men inte vågat röra innan, har varit rädd för att det skulle vara en knöl.
    Har ganska mycket hudcancer i släkten, på den som gick bort senast började det på ett ovanligt ställe.

Var nyligen hos doktorn, skulle få en ny tid om ett litet tag för att kolla upp knölen igen.
    Saken är att jag fattade inte alls vad läkaren sa att det var (lite språkbrister) och nu är jag orolig för att det kanske är något allvarligt.

Vad kan egentligen min knöl vara? Sen skulle jag vilja få tips om hur jag får läkarna ta mig på allvar i min rädsla, min jämngamla kusin har just fått operera bort en elakartad tumör så jag tycker ändå inte jag är överdrivet nojig.

• Svar på tråden Knöl i armen
  • ingetförgivet

Jag har också en knöl som jag bara känner av periodvis och då gör den fruktansvärt ont om man stöter till den.Jag vet inte om du kan flytta din knöl när du tar på den men jag kan flytta den fram och tillbaka.Jag har sökt för den för längesen och då sa läkaren att det säkert är en liten benflis som blir inflammerad runt ibland,Jag har säkert slagit i armbågen någon gång i tiden:)

• jjoohhaann

Om det skulle varit en tumör skulle läkaren tydligt sagt det till dig, visat bilder/info etc. En knöl kan vara allt möjligt.. Det kan vara allt från ett ödem, dvs vätskesamling under huden pga bl.a. Hjärtsvikt, njursjukdomar mm. Men som du beskriver är det säkerligen inget ödem du har. Vad tog han för prover på dig? Kan även vara en muskel som är inflammerad/ hamnat i kläm.

• osito

Han tog inga prover, gick bort med antibiotika som jag fick pga andra problem dock...
    Vet fortfarande inte vad det var.

• Skogis

Kan vara ett atherom som blivit inflammerat. Dessa går att ta bort och är inte farliga. 

• Stepet

Hej
    Har exakt likadant. Strax ovanför armbågen på en sena känns det som, ömar till och från ibland mer ibland mindre. Fick du ordning på ditt problem?

Svar på tråden Knöl i armen