• Anonym

nätotrohet eller psykisk otrohet

Vet att min sambo har tät kontakt med någon  på en poesisida på nätet. Gillar att han skriver dikter ( han är duktig).
    På sidan kan man gå in och tycka om andras dikter och han är helt lyrisk över denna kvinnas dikter, har sett hans kommentarer och känner att de är för mycket bara. Hon lägger oxå in massa bilder på sig själv och skriver mycket om sex, ja rena porren faktiskt. Såg igår att sambon har börjat skriva i samma stil. Förr skrev han alltid helt annorlunda. Fick en känsla av att de skriver till varandra.Känns olustigt. Han har oxå en bild sparad på henne har jag sett. Kan någon ge mej ett råd hur jag ska tackla detta?! Olycklig är jag.

• Svar på tråden nätotrohet eller psykisk otrohet
  • Anonym

Lägg upp nakenbilder här och hämnas!

• Anonym

Vi pratade idag om "porrdikten". Han såg ut som ett frågetecken, bla bla bla...jag sa att jag kände mej sårad då vårat sexliv är helt som bortblåst sen en tid tillbaka. Han sa att självklart var det mej han menade i dikten men det vete fan om det var så.Ja ni skulle se kommentarerna så skulle ni förstå bättre vad jag menar.

• Anonym

Man får väl börja med att göra något åt att man känner sig så osäker i sitt förhållande.

• Anonym

Det har vi nog alla olika åsikter om hur man gör.

• Anonym

Bad ej om sarkasm när jag bad om råd

• Anonym

Nej jag ber om ursäkt. Vad jag menade var att jag har min åsikt om hur man hanterar sånt, andra har sina åsikter. För om hans dikt där, if it looks like a duck and quacks like a duck...then it probably is a duck. Och om han då sitter och ljuger för dig när du frågar, eller struntar i att det är något du reagerar på (om du nu inte vanligtvis är vansinnigt svartsjuk), så hade jag antingen gått eller ställt ett ultimatum om förbättring. Men, litar man inte på sin partner...vad har man då..?

• Anonym (Lisa)

Det var bra att du frågade honom. Antingen är det oskyldigt och det är bara poesin de har gemensamt. Då blev han ändå påmind om att han har gränser. Eller så drogs han med av spänningen med en nätflirt. Då vaknade han nog upp lite. Om han håller på att bli tokkär så kan du ändå inte göra nåt åt det, men var på honom igen om det behövs och förklara att du tycker han är utanför dina gränser för ert förhållande. Han får sluta eller övertyga dej om att det bara är poesi, så att du känner dej trygg. Det är lockande med nya kontakter och att hitta nån med samma intresse och skriva om sex... Så håll i honom även om han inte tänkte nåt dumt från början kan det dra iväg.

• Anonym

Lr gå ut ofta på egen hand och umgås med manliga och kvinnliga vänner. Det kan vara förvånansvärt effektivt i dessa lägen.

• Anonym (poesivän)

Prata prata och prata. Bestäm var era gränser går och vad ni tycker är okey.

Blev också sugen på poesisidan. Kan jag få adressen? 

• Rikard

Att skriva kan vara en berusande känsla. Att ha någon att diskutera författandet med är också en stark och underbar känsla. Författande är annars ett ganska ensamt värv. Men det är inte sexuellt.

Författande är ofta personligt och blottläggande och omgivningen kan känna sig olustig inför det. Med all rätt ibland. Bara för att man är författare blir det inte moraliskt försvarbart att hänga ut andra människor. Om du känner dig besvärad är det bästa att ni pratar om hur du känner

• Unbreakable

Jag tror inte det går att prata bort sånt här med män, men de fattar en rak höger eller en hel vänster så det är upp till dig på vilken sida om lagen du vill stå. Män vill inte få stryk men de vill vänstra med snygga tjejer och inte med fula feta gubbar. Om du lyckas övertala din gubbe att en ful fet katolsk präst ligger bakom dikterna och bilderna för att få ett avsug av en ung man kanske han ger upp, bara för att efter ett tag falla för någon annan provokativ människa. Mitt råd är att hitta något intresse som roar dig mer än att jämt plåga dig själv med tankar om vad han gör med denna kvinna. Skulle han sexa med henne blir det ändå inte varaktigt. Fast det gör ont. Narsisser doftar gott och ger lindring för en plågad själ. Hämnas inte bara för att hämnas, låt den åtminstone vara ljuv. Åh så sugen jag blir på en galopptur på en stor stark häst, just nu. Lycka till!

• Carpe Noctum

Ert förhållande verkar inte vara på topp heller. Kanske ni ska börja där? Jag tror att de flesta inte går över bron efter vatten, speciellt om det är samma vatten.
    Men nu tror jag inte det egentligen "vatten" han är ute efter. Mer att det är den intellektuella stimulin som fick honom att börja vandra upp på bron. Kan vara svårt om en part letar efter något som den andra inte har möjlighet att ge, eller hur? Jag misstänker att han i huvudet har vandrat vidare.... det du nu ser är bara kroppen ty själsligt är han i en annan värld. 

Svar på tråden nätotrohet eller psykisk otrohet