• IannaImariaI

    Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?

    Jag träffade min karl för första gången för 2månader sedan men det är väl först nu jag skulle säga att vi är ett par officiellt sett och jag är lyckligare än vad jag har varit på väldigt länge. Grejen är bara den att när jag först träffade honom så var jag inte särskilt attraherad av honom, jag bor nämligen i Kalifornien och han är väldigt amerikansk;  en före detta marinsoldat som gillar countrymusik etc. Inte för att jag hade något emot tex countrymusik men han var bara inte alls den typen jag hade tänkt mig att jag skulle hamna med. Men ändå är det inte varje dag jag känner mig så älskad som nu, det är något i hans blick som jag bara har sett en gång tidigare och det säger mig att han verkligen har verkliga känslor för mig. Dessutom ju mer tid jag spenderar med honom desto mer attraherad blir jag av honom och ju mer ser jag förbi den stereotyp som jag har förfasat mig över och jag måste säga att jag respekterar honom för allt det som jag tyckte så illa om tidigare. 

    Han är som sagt väldigt amerikansk, vilket också innebär att han är den typen som letar efter någon att gifta sig med och bygga ett hem med, vilket är något jag alltid velat ha men oftast när man säger det högt till en karl så springer de fort som attans. Nu eftersom jag antagligen kommer bo och plugga här i ytterligare minst 2år så måste jag därför hitta en ny lägenhet till hösten. Pratade lite med honom om det häromdagen och då nämnde han att jag kunde flytta in hos honom men hur mycket jag egentligen vill det och hur rätt det än känns med honom så blir jag självklart lite rädd att det är för tidigt att flytta ihop efter 4månader, alltså i augusti. 

    Jag brukar oftast inte förvänta mig att en karl stannar länge så jag brukar inte göra några större planer men den här gången känns det så annorlunda. Som jag sa tidigare det är något med sättet han ser på mig och också hur han kysser mig och även tar hand om mig som gör att jag till och med har gått i tankar som bröllop och barn och hela den biten. Så även om allt känns så rätt är det idiotiskt att flytta ihop så tidigt? Är det några allvarligare diskussioner man kanske borde ta innan man bestämmer en sådan sak? 

  • Svar på tråden Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?
  • Litenbåt

    Why not känner jag, men jag är rätt impulsiv. Jag och min partner flyttade ihop efter tre månader och är tillsammans än idag, snart sju år senare.

  • MRS  W

    Gå på magkänslan! Jag och min man flyttade också ihop efter tre mån. Gått 11 år nu. Nu vet jag inte hur gammal du är och om du vill ha det så seriöst direkt men jag kände att det var lika bra att prova. Är det inte menat är det lika bra att veta det snabbare.

  • JECJ

    Testa :)

    Tänk bara på att du är nykär, alla förhållande känns "annorlunda" och som om man funnit den "rätta"  ¨då. Det är en helt normal konsekvens av nyförälskelsen. Om du trivs med hans vanor och personlighet vet du först när ni bott ihop ett tag.

  • SilverEmma

    Har ni inga barn att ta hänsyn till så är det ju bara att köra.


    Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • IannaImariaI

    Känns det inte konstigt att flytta ihop med någon så tidigt? Ja menar man känner ju inte varandra så bra efter 3-4månader. Har aldrig bott med någon på riktigt förut men har varit nära att ta det steget några gånger. Jag är 23 men har velat ha någon att starta en familj med sen jag var ca 18.

  • JECJ
    IannaImariaI skrev 2013-04-06 08:16:34 följande:
    Känns det inte konstigt att flytta ihop med någon så tidigt? Ja menar man känner ju inte varandra så bra efter 3-4månader. Har aldrig bott med någon på riktigt förut men har varit nära att ta det steget några gånger. Jag är 23 men har velat ha någon att starta en familj med sen jag var ca 18.

    Ni ska väl bara bo ihop? Det är ett litet steg.. bo ihop kan man göra med en kompis. Du kan alltid flytta när som helst. Idiotiskt vore om ni planerade barn och bröllop så tidigt! Bo ihop minst i 2-3 år så känner ni varandra väl relationsmässigt och kan avgöra om ni passar ihop och kan starta familj osv. :)
  • FOA

    Flytta ihop men vänta med giftemål och barn. Vad är det värsta som kan hända?

  • Madeleine de Scudéry

    Nej, det är inte konstigt. Vi flyttade ihop efter vi varit tillsammans en så pass kort tid.
    Efter att vi blivit uppmuntrade av hans mor att göra det. Tungan ute

  • oONinniOo

    Vi flyttade ihop efter vi varit tillsammans i 1 månad. Det visade sig för oss vara ett alldeles utmärkt sätt att lära känna varandra på, på ett djupare sätt eller hur man ska förklara. Dvs man får även se personens ovanor väldigt fort och upptäcka om dessa går att leva med eller inte. För oss klickade det första gången vi träffades och att bo ihop så tidigt ändrade ingenting. Nu 6 år senare är vi gifta och väntar första barnet.


    {{Lillknodden beräknad till 130906}} fampet.blogg.se
Svar på tråden Är det galet att flytta ihop med någon efter 4månader?