• Lydisen

    Vilken urin kan användas vid test?

    Tänkte höra om man testa på annan urin är morgonurinen när jag kollar med Clear blues digitala ägglossningstest? Har kollat på morgonurinen sedan i tisdags men i morse var jag för glömsk och han kissa innan jag kom på att jag skulle kissa i mugg. Någon som vet, kan jag testa nästa gång jag kissar? Blir det tillförlitligt?

  • Svar på tråden Vilken urin kan användas vid test?
  • Vickan I

    Just äl-test brukar ju rek att man ska ta på dagen och inte på morgonen då Lh som testen mäter ofta är lägre på morgonen. Så länge du inte dricker för mkt så urinet blir för utspätt så kan du testa på vilket urin du vill.

  • Lydisen

    Tack för svar. Visste inte alls om att man brukar rek att ta ägglossningstest på dagen. Läser man i papperna som hör till förpackningen står det att man kan testa när som på dagen men att de flesta brukar testa på morgonurinen. Det viktiga är att man inte kissat på 4 timmar och heller inte druckit för mkt. Jag och min kan heller inte få barn på naturlig väg så vi går på en ivf klinik och ska få hjälp att bli gravida med syskon där och sköterskan där sa heller inget om att inte testa på morgonurinen. Får vänta några timmar och inte dricka så hoppas jag på det bästa.

  • Vickan I

    För de flesta fungerar ju ältest vilken tid man än tar dem. För de flesta blir de ju enklast på morgonen. Vi gjorde också ivf. Jag kollade på dagen i början för jag hört att det var bäst, men jobbigt göra det på jobbet så började kolla på morgonen och det gick lika bra.

  • Lydisen

    Ja det funkade lika bra. Fick omslag igår morse och lika glad som gubben är på testet blev jag :) Tack för dina svar!

Svar på tråden Vilken urin kan användas vid test?