• skruttan8

Klädsel jogging?

Hos mig är det ca -2 -- +5 grader och jag vet inte hur jag ska klä mig när jag joggar. Antingen blir jag för varm eller så fryser jag. Blir jätteglad för konkreta tips på affärer och märke ej för dyrt!

• Svar på tråden Klädsel jogging?
  • Gizmo

Jag har joggingbyxor, underställströja och en vindtät tunnare jacka! Solig

• skruttan8
    Gizmo skrev 2013-04-06 10:09:34 följande:
    Jag har joggingbyxor, underställströja och en vindtät tunnare jacka! Solig
    Tack för svar, ska åka till Stadium och se om det finns något bra, de har kunnig personal där.
  • Ernst Hugo

Jag föreslår underställ och sedan vindställ ovanpå. Jag bor i Malmö och med blåsten behöver jag det upp till +5.
    Är det under nollan här så har jag oftast två tunna tröjor över understället.

Kallare är -5 så har jag microfleece också.

Stadiums eget märke Soc är prisvärt tycker jag. Kan även rekommendera  Stormberg som är ett norskt märke med vettiga priser och schysst kvalitet. stormberg.se

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Gladskit

Jag gillar också löparkläder från SOC (Stadium). Nu springer jag inte gärna när det är under 5+ men när jag börjar springa igen efter vintern så brukar jag ha tights + vind/överdragsbrallor, några lager med tunnare tröjor samt att jag har en väst som är lite lite fodrad, men ändå tunn. Det tycker jag är skönt för i början kan det kännas lite kallt annars, innan man kommer igång. Den är från Ellos tror jag.

• Chimaera

Under 5 minus: underställ, vintertights ( med vindtät framsida lår) löpartröja i funktionsmaterial, och löparjacka. Tunn mössa och tunna handskar.

Mellan -5 och till några plus: som ovan minus underställsbyxor

Över 5 plus: då åker "vanliga löpartights" på och understället av. Mössa och vantar av.

• Gurkburken

+5  : vanliga långa löpartights (Nike), underställströja (HH) eller långärmad löpartröja (Nike), tunn löparjacka (SOC), tunna handskar(Nike), ev tunt pannband (SOC) (om det är blåsigt).

0 - +5: som ovan men med ett par mamelucker i ull/funktionsmaterial (Houdini) under tightsen och en tunn löparmössa (Nike) på huvudet
    .
    -5 - 0: som ovan fast med underställsbyxor istället för mameluckerna.

under -5: som ovan fast understället är i ull (Aclima) också tar jag en funktions T-shirt(Soc, Nike) över underställströjan, och mameluckerna ovanpå underställsbyxorna. Något tjockare fingervantar (Gore).

• Diamond

Stadium har ju paketpris på byxa+ jacka för 399 nu.
    När det är den tempraturen brukar jag ha tights , vindbyxa , långärmad löpartröja samt tunn vindjacka...

Svar på tråden Klädsel jogging?