• babydjungeln

krönika: Första påsken utan min dotter

Från babydjungeln

Jag vaknade på långfredagsmorgon och tänkte ”Jaha vad ska jag göra nu då?”

Ensam hela påsken… Det kändes så tomt och tyst. Vetskapen att jag hade fyra dagar ledigt från jobbet utan mitt dotter fick mig verkligen att känna mig rastlös, vad hittar man på!? Detta har aldrig hänt??

Jag bestämde mig för att helt enkelt försöka njuta av tiden och göra sådant jag normalt sett annars aldrig har tid till. Helt enkelt göra det bästa av situationen. Kan man det?

Jag har njutit av sena långa frukostar, strosat omkring i pyjamas fram till lunch och skypat med långväga vänner. Jag har lärt mig hur Tradera fungerar, hjälpt en väninna att flytta och lagat kläder som gått sönder. Det blev även turat med vänner, efterfest(!), storstädat, storhandlat och jag har njutit av vårsolen sittandes HELT STILLA utan att behöva säga ett ord. Det har blivit långpromenader, middagar samt  färgning av mina gråa hårstrån, lagt ansiktsmask och vaxat benen. Inte dåligt va? Nu såhär i efterhand känner jag mig nöjd med min påskhelg trots att det viktigaste saknades.

Jag tror dock inte att jag kunnat njuta och haft så trevligt som jag faktiskt hade om inte jag och min dotters pappa haft den relation vi har idag. Vi har pratat varje dag om Livia och jag har fått full rapport. Hon blev sjuk första kvällen och det kändes fruktansvärt att inte få hålla henne och ta hand om henne. Hennes pappa berättade att hon frågat efter mig och ville till sin mamma. Jag uppskattade att han delade det med mig.

Det ska bli härligt att få hem henne igen och hålla henne, krama henne, pussa henne och känna den enorma glädje och kärlek som finns emellan oss!

Idag känner jag mig inte bitter längre för att jag inte får uppleva hela mitt barns uppväxt tillsammans med henne. Istället känner jag mig lyckligt lottad över den halva jag får. Och tacksam för den gåva som min dotter är.

Jag hoppas ni får en riktigt trevlig helg,
    Pamela

För fler krönika, tips och skoj följ os på www.babydjungeln.se

• Svar på tråden krönika: Första påsken utan min dotter
  • paret

Inte för det är en tröst alls, men det blir inte lättare av att det blir din andra påsk utan dottern.
    Det är alltid lika hemskt

Svar på tråden krönika: Första påsken utan min dotter