• marshmallow

Åsikter om Brio Go 2013 med utbytbara framhjul? Bra barnvagn för långa?

Vi ska snart köpa vår första barnvagn och har redan varit i några butiker och pratat med personal samt känt och klämt på olika vagnar. Vi hade i princip bestämt oss för teleskophandtag eftersom mannen är lång (193), men sedan provade vi en Brio Go och det verkar funka fint för honom att gå med den utan att komma åt vagnen med fötterna.

Vi funderar därför på slå till på en Brio Go med både sitt- och liggdel och jag har lite frågor:

1. Någon som har hunnit testa årets modell med utbytbara framhjul i snön? Swivelhjulen ersätts med fasta hjul på en axel (Go country) och jag är nyfiken på era erfarenheter.

2. Är det någon som vet om Go country-hjulaxeln passar till äldre Brio Go-chassi?

2. Hur snabbt slits EVA-hjulen om man kör mycket på grus? Hur lätt fastnar gruskorn i hjulen?

3. Hur mjukt tycker ni att Brio Go går? Är handtaget skönt i längden?

4. Några andra för- och nackdelar med Brio Go?

5. Har ni andra tips på bra barnvagn för en lång person?

• Svar på tråden Åsikter om Brio Go 2013 med utbytbara framhjul? Bra barnvagn för långa?
  • Lyckligmamma1011

Älskar min brio go 2013. Har dock inte använt vinterhjulen- behövdes inte men de får ligga kvar tills nästa vinter. Dessa passar onte äldre modeller. Är ett härligt gung och smidig att fälla ihop. Enda negativa: något bred kanske men stör inte oss:)

• Margaux

Vi har en äldre modell men köpte den just för att vi är långa. Första vagnen vi fick var det bara fel med men efter att ha fått bytt alla delar och till slut även chassi så älskar vi vagnen. Mycket smidig!

• marshmallow

Tack för era svar! Jakten fortsätter. Det lär bli en Brio Go 2013, men jag funderar på att ha lite is i magen och se om det dyker upp några på blocket till sommaren...

• Linnea H

Har inte en ny men älskar också min Brio Go som är äldre modell (inköpt 2011). Nu ska jag inte sälja men eventuellt ska min syster få ha den om något år, då behövs nya hjul. De är jätteslitna och hackiga. Men vi har också gått mycket med vagnen, både på grusväg och asfalt.  Jag vet dock inte om nya modellens hjul passar.

Handtaget är jätteskönt även i längden, likaså är gunget jättebra.
    Vagnen är så smidig att svänga med, tex inne på affär.
    Lätt att packa ihop och blir liten.

• MammaTillEnPrins

Är väldigt nöjd med brio go (2011). Kan inte tänka mig en bättre vagn. Har aldrig saknat fasta hjul, den är smidig som den är. Kollade ändå upp om de nya hjulen passade äldre modeller, men det gör de inte. Tror jag läste det på brios hemsida.

• Maria 164

Vi trivs bra med vår Brio Go från 2011. Den funkar för såväl en långbent 2 meters-man att köra, som för en klenare ryggskadad liten kvinna att lyfta in i bilen. Det tar en sekund att ändra höjden/vinkeln på handaget om man är ute tillsammans och turas om att köra.

Får vi fler barn i framtiden kommer vi att använda samma vagn men misstänker att vi behöver köpa nya hjul då. Vi har de lättviktigaste plasthjulen (ej luft) och de kommer att vara slitna.
    2013-modellens vinterhjul passar inte på äldre chassin, vi har istället låst framhlulen och satt på barnvagnsskidor från Axso på dem med fantastiskt resultat.

Svar på tråden Åsikter om Brio Go 2013 med utbytbara framhjul? Bra barnvagn för långa?