• Nocturnal

VLCD-kur som förskollärare?

Hejsan!
    Jag har en hel del överflödiga kilon som jag vill bli av med i en hyfsat snabb takt. Därför funderar jag på att dra igång en VLCD-kur tillsammans med promenader. Grejen är att jag arbetar på en småbarnsavdelning på en förskola och vet inte om det skulle funka så bra!

Vad är era tankar kring att dricka shakes när barnen äter vanlig mat? Tror ni de bryr sig? De mellan 1-2 år. Kan jag alternativt köra shakes övriga delen av dagen och äta vanlig mat under lunchtiden på förskolan? Då blir det ju heller inte lika effektivt... :/ Gaaah! Måste ner i vikt!!

Ha en skön dag! 

• Svar på tråden VLCD-kur som förskollärare?
  • lilla fru snigel

När jag levde på soppor så åt jag dem alltid med sked på lunchen. Skapar mindre frågor och funderingar. Prova det.

• Nocturnal

lilla fru snigel, vilken bra idé, tack! Att jag inte tänkte på det :P
    Mer tankar? 

• Balans

Jag tycker du ska ta det med chefen så det inte blir konstigt vid matbordet, känner barn som är 5 idag som hade en förskolepersonal på småbarnsavd som idag fortfarande vägrar äta då den personalen gjorde som ni är inne på åt soppa hela tiden med sked, skulle motivera barnen att äta och smaka på allt men var inte föredöme själv och gjorde det, den chefen blev inte glad kan jag lova när det kom fram och barnen berätta att den personalen gör inte det så varför vi. Barn är inte dumma och gör som du och du får väl pedagogisk lunch för att vara fördömme och motivera barnen att smaka och vidga matvyerna? Ta lite och ta din vlcd efteråt eller hör med chefen tycker jag

Svar på tråden VLCD-kur som förskollärare?