• Anonym

Gravid! jag MÅSTE sluta röka, NU!

Äntligen är vi gravida, och jag har en sådan ångest över att jag röker.. Är i vecka 4+3.. Någon som varit i samma situation? Hut gjorde ni för att lyckas? Blir så ledsen, jag är sjukt noga med att inte röka i närheten av barn ens, men nu känns det så svårt att sluta.. :( röker ca 10-12 cigaretter om dagen, hur ska jag lyckas sluta så snabbt som möjligt?

• Svar på tråden Gravid! jag MÅSTE sluta röka, NU!
  • Sol88

Jag gav mig fan på att sluta bara ( åt mycket lakrits ) det går om man vill :)
    jag skulle aldrig kunna röka under en graviditet finns inte i mina tankar .

• Anonym

Cold turkey- metoden alltså? :)

• Powderpuff

Jag tog en sista cigg när jag plussade sen va de nog. de sitter i huvudet... vill man verkligen sluta så gör man det.

• Anonym

Dumt svar men oftast det som fungerar. Byt ut beroendet mot någonting mindre farligt. T.ex elcigaretter, snus eller en jäkla massa halspastiller/godis.
    Jag har också hört att det finns en bok som heter Äntligen icke-rökare som fått sjuuuukt bra recensioner. Googla!

• Powderpuff

Får jag fråga varför du inte slutade innan du blev gravid? med tanke på "äntligen är vi gravida" så borde du ju sett detta komma...

• Sol88

om man vill kalla det så :) att sluta röka cigaretter tror jag inte är så svårt om man verkligen ger sig fan på det .. och detta med att trappa ner tror jag inte heller på sluta helt eller fortsätt :)

• LindaLo

Jag var i samma situation, ungefär samma antal cigg. Jag bara slutade, det var faktiskt inte så svårt som jag trodde. Jag vet att det kanske inte är der roligaste att höra just nu men för mig ver det inte det. Jag var tjurig i någon vecka och visst blir jag sugen ibland men man har ju en ganska bra motivation att inte röka. Försök att hålla dig aktiv med annat. Ska rillägga att jag rökt i ca 20 år. Kämpa Kämpa Kämpa. Tro på att du kommer klara det och stort Lycka till!!!

• Twinisar

Jag körde elcigg, fungerar :) nikotin fri.. Det va bara själva grejen jag va ute efter :)

• Litenbåt

Jag läste Allen Carr's bok och började snusa. Snusade en vecka och blev av med den värsta abstinensen, sedan tog jag bort snusen. Sedan var jag helt nikotinfri.

• Mamma till Philip Nova Elliot

Läs boken "Äntligen icke rökare". Den rekommenderar jag till ALLA!! Sjukt bra. Önskar jag läst den tidigare och inte börjat igen efter mina grav/amning då jag slutat rakt av och tyvärr börjat igen. Lycka till :)

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
Svar på tråden Gravid! jag MÅSTE sluta röka, NU!