• Anonym (helt vilse)

Vad sjutton ska jag ha på mig i sommar när jag har så tjocka ben??

Ja, som frågan lyder. Är desperat efter råd och hjälp, för jag vet varken ut eller in!! :(
    Var och shoppade idag och kom hem tomhänt...suck.

Jag har jättetjocka ben, kan absolut inte ha tunna tights (och för övrigt så tycker jag i vilket fall att det inte är fint..), och har alldeles för tjocka och fula vader för att visa dom i capri eller gå barbent.
    Förr om åren har jag haft långa svala linnebyxor, men det känns så hopplöst ute och jag vill få vara lite mer up to date denna sommar! Vad ska man ta sig till? Obestämd

Skulle ju gärna kunna ha nån sval sommarklänning---men VAD ska jag ha till det? Kanske ska dra fram dom gamla linnebyxorna igen i alla fall, för jag har tappat hoppet Gråter

Och jo, det är verkligen så att mina ben inte bör visas. Har andra fina sidor kanske, men det är katastrof med dom: Tjocka som träd nertill (kan aldrig hitta stövlar ens), riktiga fettpåsar på insidan av knäna och lite ådror synliga. Phu!

Snälla snälla, ni som har några idéer, hjälp mig!!

// En ledsen tjej

• Svar på tråden Vad sjutton ska jag ha på mig i sommar när jag har så tjocka ben??
  • Anonym

Jag vet inte, fråga, själv har jag rejäla åderbråcksben och är opererad en gång för det med ett ärr som följd,
    jag försöker inte tänka på det, men lyckliga dom med snygga ben,

• NadiaMi

Vad tror du om en lång luftig kjol?
    Långkjolar/klänningar i tunna och färgglada tyger brukar iallafall jag se varje sommar. Eller en sarong som visar en skymt av ben då och då men i övrigt hänger ivägen utan att orsaka värmeslag.
    Även lite tjockare tyger eller flera lager kan kännas svalt om de bara sitter löst.

Volangkjolar, plisserade, mönstrade eller enfärgade, batikfärgade osv.

• Anonym (helt vilse)
    Anonym skrev 2013-04-06 19:15:21 följande:
    Jag vet inte, fråga, själv har jag rejäla åderbråcksben och är opererad en gång för det med ett ärr som följd,
    jag försöker inte tänka på det, men lyckliga dom med snygga ben,
    Ja, tråkigt är det! :/ Så du går barbent ändå? Jag tror att jag också hade gjort det, om det inte vore för att de samtidigt alltså var så himla tjocka, det blir bara för mycket.
  • Delia

Vad skulle vara problemet med tjocka ben? Var nöjd med dig själv istället och vakna ur smalt

• Anonym (helt vilse)
    NadiaMi skrev 2013-04-06 19:16:04 följande:
    Vad tror du om en lång luftig kjol?
    Långkjolar/klänningar i tunna och färgglada tyger brukar iallafall jag se varje sommar. Eller en sarong som visar en skymt av ben då och då men i övrigt hänger ivägen utan att orsaka värmeslag.
    Även lite tjockare tyger eller flera lager kan kännas svalt om de bara sitter löst.

Volangkjolar, plisserade, mönstrade eller enfärgade, batikfärgade osv.
    Tack snälla, men tyvärr så fungerar inte långa kjolar för mig. Dels för att jag är ganska kort och det ser illa ut med (riktigt) långa kjolar då. Och des för att jag har superångest över att bära just luftiga kjolar. Är så jobbigt när de nån gång emellanåt blåser upp och så blottas lite mer av benen. Mår hemskt av det och skulle inte kunna slappna av.
  • NadiaMi
    Anonym (helt vilse) skrev 2013-04-06 19:20:58 följande:
    Tack snälla, men tyvärr så fungerar inte långa kjolar för mig. Dels för att jag är ganska kort och det ser illa ut med (riktigt) långa kjolar då. Och des för att jag har superångest över att bära just luftiga kjolar. Är så jobbigt när de nån gång emellanåt blåser upp och så blottas lite mer av benen. Mår hemskt av det och skulle inte kunna slappna av.
    Byxkjolar då?
    Då blir det lite mellanting.

Ärligt, om du är så väldigt noga med att du inte vill visa benen alls så är byxor det enda vettiga alternativet.
    Men tänk också på att de flesta faktiskt inte bryr sig om hur dina ben ser ut. Du är den som bryr dig mest och som stört mest av dem.

Ta dig lite tid att se på andra människor omkring dig - INTE bara i TV och på bild i tidningarna utan riktiga människor du ser på mataffären, apoteket, jobbet, vart som helst där du råkar befinna dig.
    Om du såg dina ben på någon annan, eller någon annan med precis likadana ben som dig - skulle du då tycka att de vore fula och vilja att de gömde dem för att de helt förstör intrycket och gör personen i sin helhet mindre attraktiv eller intressant?

Om inte - varför ska du då tycka så om dig själv?
  • Anonym (helt vilse)
    Delia skrev 2013-04-06 19:20:19 följande:
    Vad skulle vara problemet med tjocka ben? Var nöjd med dig själv istället och vakna ur smalt
    Mnja, jo, jag är allt för det där tänket. Men jag lovar, de är alltså förfärligt fula, avvikande fula, och det är så tråkigt när de faktiskt förtar allt vad gäller ansträngning att känna sig finä/se lite fin ut. För folk bara ser dom då, jag lovar Och jag kan inte koppla av, och då blir ju inget kul.

• ssandraa

Allting handlar inte om att vara snygg. Så människor kommer att se dina ben och ev tycka att de inte är så snygga, vad gör det egentligen? Varför ska vad människor ev. tycker få begränsa dig? Du är väl inte där för att de ska ha något fint att titta på? Folk är faktiskt inte så intresserade av hur du ser ut, de är för upptagna med sina egna nojor för att lägga märke till dina ben. Slappna av, köp ett par svala, sköna capribyxor och njut av sommaren!

• Anonym
    Anonym (helt vilse) skrev 2013-04-06 19:18:19 följande:
    Ja, tråkigt är det! :/ Så du går barbent ändå? Jag tror att jag också hade gjort det, om det inte vore för att de samtidigt alltså var så himla tjocka, det blir bara för mycket.
    Japp, jag går barbent är 38 så jag känner att det får vara, hade jag varit yngre hade det varit känsligare å andra sidan har jag haft det i 20 år.
    I Gp har de en frågespalt där man kan fråga vad man passar i.
    Men vad tror du om trekvartslång kjol typ trekantsmodell lite hårdare tyg och ett par tights under?
    Annars fråga på Twillfit  eller Åhléns om de har några ideér? Är expediterna tråkiga våga fråga igen.
    B´chic och Masai kan kanske ha något.
    Men googla runt och iaktta hur andra som har tjocka ben klär sej.
Svar på tråden Vad sjutton ska jag ha på mig i sommar när jag har så tjocka ben??