• Ninnie

3 månader som inte vill sova på kvällen/natten

Har en dotter född 27 december 2012 som är skitsvår att få att somna på kvällen eller så somnar hon men vaknar efter en timme eller två och sen är det från och till hela natten till klockan 5/6 på morgonen då vill hon gå upp. På dagarna sover hon 2-3 pass ibland två långa ibland lite kortare pass. Men kanske sover 4-5 timmar på dagen. Sen skriker hon på kvällen och vill inte sova OM hon inte får liggaa vid bröstet hela tiden och det vill inte jag. Vill kunna göra något annat en timme eller så på kvällen. Sen när hon vaknar ligger hon och sprätter och fäkta och har sig så sover hon brevid mig är det ända som henne lugn bröstet. Då somnar hon men ligger sen och rycker till och slå mig så jag inte kan sova. Så snart har jag riktig sömnbrist :( Detta ar hållt på i två veckor nu ungefär och det blir inte bättre snarare sämre. Vad ska vi göra eller är det bara till att acceptera? Vi har en dotter till som blir 3 i juli som vi (eller jag) måste orka ta hand om.

• Svar på tråden 3 månader som inte vill sova på kvällen/natten
  • EllisBell

Din bebis är så liten. Hon kanske också befinner sig i en ökningperiod och vill öka på mjölken. Låt henne ligga vid bröstet och försök sova samtidigt som du ammar. Tänk att det bara är under en kort period det är såhär.

Svar på tråden 3 månader som inte vill sova på kvällen/natten