• traveler

Varför går jeansen alltid sönder på samma ställe *Bilder*

Alla jeans jag köper eller får går sönder. Jag har haft många jeans med blandade märken, både dyra och billigare varianter. ALLA går efter ett tag sönder på SAMMA ställe. Jag vet inte om det har med mitt sätt att gå som gör att jeansen belastas särskilt mycket på just det stället eller om det är så att alla jeans går sönder där.

Jag vet att man har 3 år på sig att reklamera en vara men det är sällan man gör sig besväret att spara kvitton för klädesplagg, däremot är man ju väldigt noga med att göra det när det kommer till elektronikprylar. Sen tycker jag också att det känns löjligt att gå och be om ett par nya när de med all sannolikhet kommet gå sönder igen på samma ställe. Då får jag komma tillbaka många ggr. Ska jag dränera butiken på jeans? Låter inte vettigt.

• Svar på tråden Varför går jeansen alltid sönder på samma ställe *Bilder*
  • Whitetrash86

min sambo har samma problem.. antar antar att det hänger ihop med att han sitter så bredbent hela tiden med slimmade jeans. Han har ett par pösigare och dom är hela även nu år senare.

• Kimona

Har du stora lår? Jag har samma problem och gissar att det är för att byxorna inte kommer upp ordentligt

• Twinisar

Det där är vanligt för killar/tjejer med lite "häng" på byxorna, deg blir sedan en påfrestning på sömmarna när dom sitter med benen isär och kaaboom där är hålet :D

• traveler

Som kille ska man ju inte ha jeansen för högt upp för det anses ju omanligt så de hänger ju alltid ner en bit mellan benen så gå man i trappor och den lilla biten spänns mellan fot stegen så blir det väl en spricka efter ett tag

• jassikan

Går alla sönder på ett och samma sätt så handlar det på något sätt om hur du bär byxorna, inte om att det är ett ursprungligt fel på dem. Reklamationsrätten avser ursprungliga fel, inte vanligt slitage.

Varken mina eller sambons jeans brukar gå sönder som dina så jag kan inte säga vad som gör att de blir sådär.

Mina byxor brukar generellt sätt slitas på ett visst sätt, oavsett byxtyp (i längden), men det beror inte heller på att det är fel på dem utan hur jag rör mig i dem.
    Lite omständigt att göra något åt för de flesta.

• Joico

Mina jeans går alltid sönder mellan låren. Ca 1 dm längre ner än ditt hål. Det är för att mina lår tar i varandra när jag går, det blir slitningar helt enkelt. Mina jeans brukar hålla ungefär ett år, ibland kortare. Det är surt men jag är ju byggd så, så....

Svar på tråden Varför går jeansen alltid sönder på samma ställe *Bilder*