Spöke eller överdriver jag?
I min förra lägenhet så hände det lite skumma saker och jag tycker att det händer skumma saker vart jag än bor.
I förra lägenheten så flyttade saker på sig medan jag inte var hemma. Det var däremot något jag hela tiden intalade mig själv att det har jag nog bara lagt där eller så. Tills min hunds koppel låg på diskbänken. Jag hänger ALLTID upp det på sin krok inne i samma garderob jag hänger min jacka.
Sen hände det saker såsom att man hörde fotsteg, skrivbordet knarrade exakt halv 1 varenda natt! Dörrar öppnades och stängdes och sen en dag hände det något som jag än dag får gåshud av när jag tänker på det.
Jag var hemma med min morfar (han hade precis amputerat bort halva benet så kunde inte bo hemma) och han var i vardagsrummet medan jag var i mitt rum. Så har jag alltid ett lakan för fönstret då jag tidigare hade glasskärm på datorn så man såg inget när det var ljust ute. Men så skulle jag gå och lägga mig strax så då hänger jag upp lakanet så man kan se ut. Så är min lampa i fönstret tänd, jag tänker inte mer på det och släcker den. Jag ställer mig sedan upp i sängen och ska hänga upp lakanet när jag kollar ner och ser att lampan är tänd. Jag släcker den och memorerar att jag klickar på knappen så man trycker på nedersidan (svårt att förklara) och sen fortsätter jag hänga upp lakanet. När jag är klar så kollar jag ner igen, då är lampan tänd igen. Jag släcker den och tänker direkt på att jag får släcka den på nedersidan igen.. Alltså någon/något hade tryckt på knappen så den tändes. Jag går då direkt ut från rummet och sov hos mamma i nästan tre månader haha...
Min pappa är elektriker och sa att det inte kan vara något fel på uttaget då vi senare bytade ut lampan (hela lampan) till en annan och då hände det inte igen, plus att lampan inte var slut eller så utan den funkade hur bra som helst. Och om det varit något elektiskt så hade den gjort det en gång, inte tre.
Sen var det när jag och mamma satt i tvrummet och kollade på tv. Så min hund hade fått ta med en pinne upp och hade såklart bitit sönder den så den låg utspridd på halva tvrumms golvet. När jag och mamma sitter och kollar så helt plötsligt typ lyfter sig alla de här små träbitarna kanske 2-3 cm och sedan faller ner igen. Man HÖR hur de landar på golvet och då var både jag och mamma där.
Vi har nu ny lägenhet och här har det inte hänt mer än att man hör hur dörrar smäller igen när man är själv men sen när man kollar efter (dum som man är efter man sett skräckfilmer) så är alla dörrar öppna.
Så är det spöken eller är det bara jag som skrämmer upp mig själv? Någon som varit med om något liknande?
Btw jag är 16år och vi flyttade till denna lägenheten i Juni förra året.