• llleeennna

GOD alkohol???!?

Aldrig druckit alkohol i hela mitt liv, (ok bara 20år) vet ej varför har väl bara inte blivit så. Största problemet är att jag inte vet vad jag tycker om då jag i stort sätt bara dricker mjölk. Kan ni tipsa om något jag möjligtvis tycker om?

Dricker aldrig något med kolsyra (men såklart testat det mesta.) Det jag hatar mest är trocadero, muster och cola. Så alkohol som helst är långt bort från det i smaken? Äppelcider och fanta funkar ibland men tar ändå någon timme för mig att dricka upp det. Inte heller saft dricker jag, började med det för några år sedan men då har jag endast i ca 0,5 cm saft och resten vatten i ett vanligt glas.
    Till vardags dricker jag mjölk, i mängder.. gillar inte vatten så mycket men funkar när jag är sjuk.

• Svar på tråden GOD alkohol???!?
  • jashrinah

white russian ! 
     White Russian's drinkrecept
    4 cl Vodka
    2 cl Kahlúa
    Mjölk/ grädde utifrån hur svag stark man vill ha den =) 

• NLAL

Om du gillar mjölk så gillar du säkert white russian, en mjölkdrink som är riktigt god! Googla på det så får du upp hur du själv gör en hemma. Alternativt googla på mjölkdrinkar så får du nog upp flera olika. :) även drinken Malibu milk är jättegod, du jöper en malibu-flaska på systemet och blandar med mjölk. Mumma!

• Ramborg

Vad är det du vill uppnå?

Vill du bli berusad funkar white russian, eller helt enkelt vodka blandat med vad som helst som du gillar att dricka.

Vill du veta varför folk dricker till mat ska du testa lite olika viner. Var beredd på att det inte är någon smak du är van vid - det är något helt annat.

Fråga på Systemet. Du kan lämpligen köpa småflaskor, halva eller kvartsflaskor. Bestäm vad du ska ha för middag och be sedan Systempersonalen rekommendera någonting till det. Drick inte vinet ensamt utan till maten och se vad du tycker. Se till att det är hyfsat rätt temperatur. Rött vin funkar i rumstemperatur, vitt vin kylskåpskallt eller lite varmare.

42.
  • spuff

Finns väl ingen anledning att dricka något du inte tycker om. Låter som om du har lite omogen smak bara, det rättar nog till sig när du blir äldre

Jag har iofs alltid föredragit vatten, kaffe, öl, vin osv framför söta drycker och mjölk.

• lilmissredhotts

Rosa pantern är min favorit bland mjölkdrinkar. Gillar inte söta sliskiga, så jag brukar ta mindre grenadin än vad som står, och mer mjölk för att slippa smaken av alkohol.

• llleeennna

Oj tack för tipsen ska absolut testa trodde inte det fanns något för en sån som mig:)
    Söker nog något för båda tillfällena, både för att bli onykter men också för finare middagar och så, blir lite konstig med mjölk då :)

• Life

Hur kommer det sig att du så gärna vill dricka? Känns lite dumt att tvinga sig börja med något som inte är nödvändigt? Känns lite som att vi svenskar tycker drickandet i sig ingår i inskolningsprocessen till vuxenlivet. Värdelöst säger jag! Det kommer naturligt om man gillar smaken eller inte.

• llleeennna
    Life skrev 2013-04-07 00:29:44 följande:
    Hur kommer det sig att du så gärna vill dricka? Känns lite dumt att tvinga sig börja med något som inte är nödvändigt? Känns lite som att vi svenskar tycker drickandet i sig ingår i inskolningsprocessen till vuxenlivet. Värdelöst säger jag! Det kommer naturligt om man gillar smaken eller inte.
    Om man gillar smaken eller inte? haha så om alla alkoholdrycker fanns med samma smak fast utan alkohol i så skulle ingen dricka alkohol?
    Jag vill det dels för att jag aldrig testat, om jag testar och inte gillar det då är det ju så och då behöver jag inte heller fortsätta. Jag tycker det verkar vara härligt att kunna vara onykter och släppa alla tankar och funderingar ibland!

• Life
    llleeennna skrev 2013-04-07 00:36:25 följande:
    Om man gillar smaken eller inte? haha så om alla alkoholdrycker fanns med samma smak fast utan alkohol i så skulle ingen dricka alkohol?
    Jag vill det dels för att jag aldrig testat, om jag testar och inte gillar det då är det ju så och då behöver jag inte heller fortsätta. Jag tycker det verkar vara härligt att kunna vara onykter och släppa alla tankar och funderingar ibland!

Du behöver ju inte vara spydig, lämnar din tråd om det här är tonen ni tänker hålla.
  • Grande Rock
    llleeennna skrev 2013-04-07 00:36:25 följande:

Svar på tråden GOD alkohol???!?