• Sackolina

Ni som blev klippt under förlossningen!

Jag födde en son för 6,5 vecka sedan och förlossningen blev långdragen, jag led oerhört, hjärtljuden sjunk och bebis behövde komma ut fort och fick därför ett snedklipp. (Tackar gudarna för det). Jag har dock funderingar, ska tillbaka till förlossningen på samtal till veckan men vill höra hur det är och varit för andra. Fick ni snedklipp eller "rakt" klipp ( dvs ner i mellangården?) ... Någon som vet hur stort klipp de gör eller är det olika för alla? Hur många stygn fick ni? (Jag vet inte hur många jag fick)... Hur kände ni kring att bli klippt? Sprack ni utöver det? Jag blev endast klippt sprack inget i övrigt och klipptes kändes inte och gjorde slut på mitt lidande (allt kändes totalt omöjligt).. Jag är otroligt tacksam över det och skulle nästan "vilja" bli klippt vid en ny förlossning, hellre än att spricka. Har inte testat ha sex än. Hur har det gått för er efteråt? Mycket frågor men otroligt nyfiken hur andra upplever det!

• Svar på tråden Ni som blev klippt under förlossningen!
  • Griseknoen35

Blev klippt vid första barnet, dom klippte flera klipp så jag vet inte hur men blev ganska mycke sydd efter. Hade sex tre veckor efter. Läkte snabbt och ingenting jag märkt av förutom när jag satte i och drog ur tampong första månaderna efter. Vid dom andra två sprack jag ingenting och blev ej klippt.

• Mercurialis

Jag blev klippt när första barnet föddes, eftersom förlossningen avslutades med sugklocka. Hur klippet gick, snett eller rakt, vet jag inte. Om jag har läst rätt i journalen, syddes jag med åtta stygn.

Jag kände inget, när klippet gjordes, men så fick jag en bedövningsspruta innan. Jag syddes på OP, så det var också helt smärtfritt. Min moderkaka kom inte ut så jag skickades till OP där jag fick spinalbedövning. 

Jag har inte haft några besvär efteråt av klippet. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Ni som blev klippt under förlossningen!