• Thaleya1

Totalt absurda namn som du tycker din partner eller annan föreslagit när du väntat barn!

Har ni några sådana exempel, ifrån när ni var gravid eller just fått barn?

Min sambo föreslog Patricia elelr Esmeralda om det blir en tjej, och jag är så glad att det blir en kille för jag vet inte vart han fick de namnen ifrån. Han har aldrig nämnt den tidigare - så jag fick ju panik när han sa dem någon dag innan vi fick se kön.

Min svärmor har föreslagit att vi döper sonen till Erik..
    -Hon : Jamen Erik då?
    - Jag : Men va haha? Det heter ju Erik (min sambo och pappa till barnet i förnamn tillochmed.)
    - Hon : Ja men det är ju ett fint namn! ............ och namn brukar ju gå i arv.
    - Jag : Ja men då brukar de oftast hoppa över en generation, det skulle kännas för nära inpå även om det är  ett fint namn.

• Svar på tråden Totalt absurda namn som du tycker din partner eller annan föreslagit när du väntat barn!
  • Zayco

Min mormor (franska) föreslog Muriel.. Det säger sig självt Kräks 

• sötare

jag heter fridh i efternamn och sambon tyckte att äldsta sonen skulle heta Vilai i förnamn  dock så skojade han bara men ändå 

• Hemera

Min 18-åriga son heter Christoffer och min mamma föreslog Robin som andranamn. -Christoffer Robin, det liksom hör ihop, sa hon :D

Tycker nog A. A. Milnes också, svarade jag :D

• KramKalas

När min stora son föddes tyckte mitt ex att han skulle heta Hektor.. hmmm neeee sku inte tro de..

• Retro

Skulle vara roligt om ni kunde skriva varför ni tycker namnen är absurda  

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Tove, Alf ✰ ☆ ★
  • LinneaJosie
    LinneaJosie skrev 2013-04-07 13:48:17 följande:
    Akvelina. Jag trodde han skämtade, men icke....

LinneaJosie skrev 2013-04-07 13:48:17 följande:
    Akvelina. Jag trodde han skämtade, men icke....

Absurt för att det är så fult samt låter förvillande likt vårt äventyrsbad Aquarena.
Svar på tråden Totalt absurda namn som du tycker din partner eller annan föreslagit när du väntat barn!