Ni med erfarenhet av ADHD-utredning!
Tjenixen!
Beslutat att ta tag i min utredning privat dvs betala för den istället för att stå i en kö utan slut. Då jag själv pungar ut cash så blir man lite nojjig, därav följande frågor...
-Utredningar ska ju visa på ADHD från barnsben och då brukar man intervjua föräldrarna. Nu är det så att mina föräldrar inte är i livet och släktingar kan inte ge en bra utvärdering om hur jag var som barn. Själv kan jag vittna om att jag från det att jag satt mig vid skolbänken har; varit dagdrömmande, missuppfattat instruktioner, arbetat långsamt, gjort slarvfel, glömt läxor hemma, haft extra stödundervisning och ofta varit efter i studietakten.
Räcker det med egen bevittning då empiriska bevis från tredje part är väldigt svårt att hitta? Någon som befunnit sig i en sån situation?
-Är det någon som har erfarenhet från CEREBs utredningar? Ordet är fritt... Har varit i kontakt med dom och hittills har de varit fantastiska i sitt bemötande!
-Är det någon risk att man presterar "för bra" vid utredningen? (flumfråga jag vet) Jag menar även vid grov ADHD så kan man ju tycka att något är intressant och spännande och därmed kunna koncentrera sig bättre och "misslyckas med att bevisa" sin ADHD... Tänk om testen som utförs är spännande för mig och mitt "vardags-jag" inte kommer fram? (återigen, flumfråga säkerligen grundat i nojja över att lägga ut pengar)
Tack på förhand för alla svar och notera att mina ADHD-symptom är mååååånga och tydliga!