• minnah88

"piffa upp" gamla nycklar! TIPS???

Hej!

Jag är sugen på att piffa upp våra första hemnycklar! Jag vet dock inte hur eller vad jag kan göra, någon som har några idéer?
    Tanken är att vi iaf kan ha nycklarna framme på något sätt, tavla eller liknande.. 

• Svar på tråden "piffa upp" gamla nycklar! TIPS???
  • Turd

Man kan måla nycklarna med nagellack i olika färger. Måla dock inte på den delen på nyckeln som ska in i kolven utan bara själva "handtaget".

• mebbebebbe

ska ni använda nycklarna eller bara ha dom framme?

finns ju flera roliga sorters spraylack i hobbybutiker, annars kan du kan lacka dit något fint papper runt, något fint servettmotiv funkar nog bäst isf, sätt dit någon fin detalj på nycklarna, typ en rosett? :)

• minnah88
    mebbebebbe skrev 2013-04-08 06:07:26 följande:
    ska ni använda nycklarna eller bara ha dom framme? finns ju flera roliga sorters spraylack i hobbybutiker, annars kan du kan lacka dit något fint papper runt, något fint servettmotiv funkar nog bäst isf, sätt dit någon fin detalj på nycklarna, typ en rosett? :)

mebbebebbe skrev 2013-04-08 06:07:26 följande:
    ska ni använda nycklarna eller bara ha dom framme? finns ju flera roliga sorters spraylack i hobbybutiker, annars kan du kan lacka dit något fint papper runt, något fint servettmotiv funkar nog bäst isf, sätt dit någon fin detalj på nycklarna, typ en rosett? :)

Vi tänkte ha dom framme. Det är nycklar från ett gammalt lås.. Tack för tipset :)
Svar på tråden "piffa upp" gamla nycklar! TIPS???