• Anonym (tjock?)

Är jag tjock? :-/ (bilder)

Jag har börjat känna mig tjock på senaste tiden från att alltid ha varit smal-normal och min kille har också börjat kommentera på att jag är tjock. Dock när jag räknar ut mitt BMI så har jag 22,8 och det är ju alldeles på medel. Jag väger 60 kg och är 162 cm lång.

Nu är jag osäker på om jag verkligen är tjock eller om jag är normal fast bara känner mig tjock eftersom jag är van vid att vara smal. Tycker ni att jag är tjock? Hur mycket borde jag väga tycker ni? När jag sitter och böjer mig fram så tar liksom magen emot, det är jag inte van vid och när jag står upp så snuddar låren vid varandra på bredaste stället. Det känns också som att magen konstant är lite svullen, vissa dagar känns den mycket större än andra dagar, då måste det ju vara svullnad eller inbillning?

Jag är 35 år och har ett barn.

• Svar på tråden Är jag tjock? :-/ (bilder)
  • puss

för min del får du gärna bulla på dig lite på magen. det är fint. så där lite put under naveln.

Easy cum easy go
  • puss

en mage ska ha Personlighet. inte vara platt. det är så...platt. platt ät platt liksom. finns inte så mycket variation där. putigt är personligt.

Easy cum easy go
  • Anonym

Plötsligt kände jag mig tjock Du är jätte-fin, jag skulle ge allt för att ha den magen

• Snultan

Tycker det är ganska så hemskt att en 35-åring med barn sitter och oroar sig för detta när du ABSOLUT inte är tjock! Sluta upp med dessa dumheter! Och vad har du för en karl som kallar dig tjock? :S

Gravid i vecka 14! ****** BF 11 Oktober!
  • Anonym (tjock?)

Vad snälla ni är, jag blir alldeles tårögd! Jag vet att det är dumt att tänka så ytligt men jag är lite ovan med att väga så som jag gör nu då jag legat på 50 istället för 60 ganska länge men så plötsligt gick jag upp i vikt. Så nojar jag över att min kille har sagt att jag har lagt på mig ganska mycket och jag vet ju att det är en skillnad. Och plus att jag läser en kurs på universitetet där det är mest 20åringar och så bestämdes det att vi alla skulle basta tillsammans och de två andra tjejerna som var med var supersmala så då kände jag mig också tjock. Vill liksom inte att det ska synas att jag är äldre än dem på kroppen. Skulle ni säga att jag är normalviktig? Enligt BMI är jag väl typ alldeles i mitten på normal om jag har förstått det rätt hur det fungerar.

Svar på tråden Är jag tjock? :-/ (bilder)