• nina83

Välling tips önskas

Hej hej

Min 6 mån lilla tjej har börjat med välling. Jag köpte färdigblandade för att försäkra mig om att hon skulle tycka om de innan jag köpte på mig pulvret. Hon slukade vällingen så jag köpte då pulvervälling och den va betydligt tjockare i konsistensen och då vill hon inte ha de! köpte ny större napp till flaskan men de hjälpte inte. Har provat att tunna ut med mer vatten men det gick inte heller hem. Detta va Semper välling. Är det någon som har tips på tunnare välling av annat märke. Eller något annat tips hur jag ska få i henne pulver välling. 

• Svar på tråden Välling tips önskas
  • pigglet

Ersättning innehåller dubbelt så många näringsämnen som välling.

Visst blandar du välingen i kallt vatten? Annars kan den bli kornig, som sand att dricka.  

• Natulcien

Ge henne ersättning istället om du inte kan/vill amma. Det är mycket mer näringsrikt, och mycket bättre för en så liten bebis.

• Lekia

Jag blandade 50/50 lika delar med välling och ersättning i flaskan och använde passande dinapp till det. Eftersom fasade jag ut ersättningen mer o mer. Funkade galant! Lycka till

• Lekia

Nestle välling är även blaskigare i konsistensen men kornigare.

• The Doctor

Jag förstår inte heller varför du skall ge barnet välling, köp ersättning istället!

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • nina83

Hej
    Tack för tipsen!
    Anledningen till att jag vill ge henne välling är att jag fått tipset att hon sover bättre på de. 

• pigglet
    nina83 skrev 2013-04-10 07:29:39 följande:
    Hej
    Tack för tipsen!
    Anledningen till att jag vill ge henne välling är att jag fått tipset att hon sover bättre på de. 

Kanske funkar på vissa barn, men för de flesta gör det faktiskt ingen skillnad. Och för vissa blir det tvärt om, de får mer magknip av välling.
    Ingen av våra barn har börjat sova bättre eller längre av välling. 
Svar på tråden Välling tips önskas