10 mån ammar hela natten, har försökt allt! HJÄLP!
När hon föddes sov hon hela natten från 8-7 och så höll det på fram till att hon var ca 5 mån då började hon vakna typ tre gånger/natt.
Så när hon var 6 mån reste vi bort en vecka och jag hade båda barnen i samma rum. För att hon inte skulle väcka äldsta barnet lät jag henne sova i min säng vid bröstet så att hon bara skulle kunna ta det så fort hon vakna.
Det ledde till att hon snutta hela natten :(
När vi sedan kom hem så var det omöjligt att vänja henne av vid detta. Nu är hon 10 mån och ammar sig igenom nätterna.
Hon somnar själv i egen säng så vaknar hon vid 11 då ger vi henne välling för att hon ska stå sig men det funkar inte. Vaknar ca 12 och vill amma, sen är hon igång och ammar 01.02. 03. 04.05.06 och slutligen 07.
Vi har försökt vyssa om henne i sin säng, tassat och burit runt på henne men hon har bara blivit fullkomligt galen.
Varje gång vi gjort ett försök att få henne att sluta nattamma har det bara lett till att hon blivit mer orolig och vill amma ännu mer. Vi har tänkt att det kanske är separationsfasen och så har vi väntat och försökt igen lite senare men inte då heller.
Jag håller på att bli fullkomligt galen på detta. Måste få sova någon gång!
När vår son var bebis så tog det tre nätter då vi skumpa honom i famnen och han somna om, sedan var det klart och han har sovit hela nätterna varenda natt efter det.
På dagarna äter hon jättebra och gladare bebis får du leta efter!
Alla tips (förutom låt henne amma) mottages tacksamt!