Allt innanför cityringen är svindyrt men ändå bra.
Bäckby, skälby, vallby, råby är ett definitivt nej.
bjurhovda har varit väldigt dåligt, men tycker att det börjar bli bättre. Men skulle inte klassa det som barnvänligt.
Om Skälby igen, den delen som är närmast bäckby är ju si så där. Händer så mycket skit på bäckby. Och det är mycket trafik som rör sig där. Nära till Hacksta iofs. Norra skälby är ju fint och lugnt. Men ska man ta promenader så blir det ju till Bäckby,. Och skola där i närheten. Jag rekommenderar er verkligen inte att flytta er dit.
Ingen har sagt något om malmaberg än. På bostadsrätts sidan så är det fint och lugt. På stentorpsgatan däremot, hyreslägenheterna, vill man inte bo. Sen har vi tråddragargatan, hyresrätter, där är det också bra.
Norra malmaberg vid Hemköp joker, Håller dom på med nybyggen, sen finns det redan bostadsrätter där.
Jätte nära till Finnslätten, indutriområdet.
ni kommer antagligen hyra via mimer om ni hyr, kan rekommendera att ni inte tar plusval via dom, när det gäller tapetsering och målning, gör det själva istället, det blir mycket billigare och det känns inte lika mycket i hjärtat när fusk syns. Gjorde om hela lägenheten och bara massa fusk överallt. Fått kompensation, men vad hjälper det när jag ser det varje dag.
Klockartorpet, så vitt ja vet lugnt.
Man kan nästa säga att köpa en bostadsrätt är det bästa om man vill ha det lugnt.
Ett talesätt som går i Västerås är ju att man ska bo på rätt sida om Svartån.. Talesätt var vääldigt att ta i nu. Men jag har väldigt många som säger det. Att man ska hålla sig borta från den Västra sidan.
Vi har vetterstorp och vetterslund kan inte säga så mycket bu eller bä där, och det antar jag väl är ett gott tecken.
Hammarby är ett stort stort nej igen... Händer mycket saker, och skumma människor rör sig där. KOnstigt nog är villor och radhus väldigt dyra där trots allt.
Viksäng har också en liten slum stämpel över sig. Men känns som om det kan variera från hus till hus. Känner folk som bor där och dom trivs. Har kollat på en lägenhet där och aldrig i livet för mig. Dom har ävet gått upp i hyra av mimer. För att dom har renoverat dom. Visst det blir fint. Men det betyder inte att slum stämpeln runt om kring försvinner för det..
Detta gällde lägenheterna, sen finns det ju också villa område i viksäng, och det kan jag inte heller yttra mig om..
Tallport är väldigt lugnt, men det är ju också bara villor. Öster mälarstrand är också ett mycket fins område med mälaren runt hörnet. Men smakar det så kostar det :)
Sen har vi ju branthovda bara villor vitt vad jag vet. Och det är ju ett lugnt område. Ligger på andra sidan av bjurhova, Ganska mycket trafik runt hörnet dock. Men man ser aldrig mycket ledigt därifrån. Nära till hälla därifrån. Shoppingen.
Haga är ett lugnt område. Bostadsrätter.
Finns massa mera områden också. Men tror jag fick med dom största..
Har själv inte satt min dotter på dagis än, så kan inte något om skolorna, men skulle igen undvika bäckby. Sen finns det en grundskola, tror jag att det är på malmaberg. Som jag har för mig att dom nästan fick stänga för att eleverna höll på att ta över skolan,, :/