• Anonym

Bäst-Före datum fryst kycklingfilé

Har ett kilo kycklingfile som gick ut 2013-03-20. Kan man använda den t.ex. nästa helg utan fara? Eller det är bara att slänga?

• Svar på tråden Bäst-Före datum fryst kycklingfilé
  • cloudberry79

Jag skulle göra det om den har varit fryst hela tiden. Om den var färsk och du fryst den hemma skulle jag definitivt använda den utan att tänka på saken. Jag brukar titta och skära i kött som varit fryst och ser det bra ut och luktar som det ska, så är det bra

(M)amma till V -07 och E -12
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2013-04-07 23:40:54 följande:
    Jag skulle göra det om den har varit fryst hela tiden. Om den var färsk och du fryst den hemma skulle jag definitivt använda den utan att tänka på saken. Jag brukar titta och skära i kött som varit fryst och ser det bra ut och luktar som det ska, så är det bra
    Det är sådan där fryst kycklingfilé som man köper direkt fryst, den har bara varit i frysen hela tiden.
  • Anton Chigurh
    Anonym skrev 2013-04-07 23:43:00 följande:
    Det är sådan där fryst kycklingfilé som man köper direkt fryst, den har bara varit i frysen hela tiden.
    Kör hårt.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Frontline
    Anonym skrev 2013-04-07 23:43:00 följande:
    Bäst före gäller ju i detta fallet om kycklingen hade varit tinad frysta kycklingfilér kan du ha i frysen 1 år efter bäst före om dom inte har varit upptinade nån gång...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Polly74

Skriver som många andra här, att om kycklingen varit fryst hela tiden så är det absolut ingen fara att äta den :)

Svar på tråden Bäst-Före datum fryst kycklingfilé