avstängd skrev 2013-04-14 16:27:25 följande:
Nu börjar jag bli frustrerad. Toningen är 17 dagar gammal och jag har använt både djuprengörande shampoo, som inte passar färgat hår står det på flaskan, mjällshampoo och dränkt håret i inpackningar i varmt vatten och färgen sitter ändå kvar. Allt det ska ju dra bort färgen! Jag börjar undra om hon använde permanent färg trots allt? Vätskan var jättevattnig och hon sprutade i den från en flaska och blandade runt den som ett shampoo på huvudet. Det är väl toning man gör så med och inte färg? Hur länge tror ni färgen kommer att sitta kvar?
avstängd skrev 2013-04-14 16:27:25 följande:
Nu börjar jag bli frustrerad. Toningen är 17 dagar gammal och jag har använt både djuprengörande shampoo, som inte passar färgat hår står det på flaskan, mjällshampoo och dränkt håret i inpackningar i varmt vatten och färgen sitter ändå kvar. Allt det ska ju dra bort färgen! Jag börjar undra om hon använde permanent färg trots allt? Vätskan var jättevattnig och hon sprutade i den från en flaska och blandade runt den som ett shampoo på huvudet. Det är väl toning man gör så med och inte färg? Hur länge tror ni färgen kommer att sitta kvar?
Svårt att säga det varierar mkt beroende på vilken färgn (själva nyansen), typ av färg (om det är toning, intensivtoning,färgning, blekning, osv) vad för färg (märke) och vilken hår typ du har. Hade jag fått en färg som jag inte tycker om så hade jag (beroende på hur mycket jag avskyddefärgen) försökt avfärga (gör man det själv så kan det dock bli väldigt fult särskilt om du försöker få bort en mörkfärg när du egentligen är ljushårig), färga om till en annan färg (man kan ju då passa på att testa något nytt 😉) eller helt enkelt vänta ut det. Om du inte kan tvätta bort det så finns det tyvär inte så mycket annat du kan göra. Lycka till :).