• avstängd

Toningen släpper inte!

Har en 10 dagar gammal toning som jag vill få bort. Har testat med två sorters shampoon som ska ta bort klor och vara djuprengörande. En stod det tom på flaskan att den inte var för färgat hår men färgen är kvar. Vilka shampoon ska jag använda för att få bort färgen snabbast? Jag har mellanblont hår normalt och nu är det mörkblont/ljusbrunt. Det är tonat hos en frisör med Redken.

• Svar på tråden Toningen släpper inte!
  • Neko

Jag tror att du bör avfärga hos frisör.

• avstängd
    Neko skrev 2013-04-08 01:01:25 följande:
    Jag tror att du bör avfärga hos frisör.
    Är det så illa? Det sliter ju så mycket på håret. Men toningen borde väl försvinna med vanlig hårtvätt på 6-8 veckor i värsta fall? För toning försvinner väl alltid helt på ett par månader?
  • Pralinus
    avstängd skrev 2013-04-08 01:10:02 följande:
    Är det så illa? Det sliter ju så mycket på håret. Men toningen borde väl försvinna med vanlig hårtvätt på 6-8 veckor i värsta fall? För toning försvinner väl alltid helt på ett par månader?

avstängd skrev 2013-04-08 01:10:02 följande:

Nej, inte om det är intensivtoning. Den sitter som färg och är permanet men skonsammare mot håret. Det brukar dock oftast stå på förpackningen om det är så.
  • avstängd
    Pralinus skrev 2013-04-08 02:21:08 följande:

Nej, inte om det är intensivtoning. Den sitter som färg och är permanet men skonsammare mot håret. Det brukar dock oftast stå på förpackningen om det är så.
    Det var Redken Shades EQ gloss. Vet inte vad det är exakt mer än att det ska vara en toning.
  • avstängd

Har luskat reda på att det är en semipermament toning men får olika svar på hur länge den sitter kvar när jag googlar. Om hur länge tror ni den är borta om jag tvättar håret varje dag med shampoo som inte är för färgat hår?

• AgentApelsin
    avstängd skrev 2013-04-08 15:15:29 följande:
    Har luskat reda på att det är en semipermament toning men får olika svar på hur länge den sitter kvar när jag googlar. Om hur länge tror ni den är borta om jag tvättar håret varje dag med shampoo som inte är för färgat hår?
    Tror inte det tyvarr, bleknar nog till en dassig farg men inte att forsvinna. Kanske prova inpackingar och sant, som drar farg ur haret? Var det rod-baserad farg? Rott slapper ju lite lattare.
  • Pralinus
    AgentApelsin skrev 2013-04-08 15:36:46 följande:
    Tror inte det tyvarr, bleknar nog till en dassig farg men inte att forsvinna. Kanske prova inpackingar och sant, som drar farg ur haret? Var det rod-baserad farg? Rott slapper ju lite lattare.

AgentApelsin skrev 2013-04-08 15:36:46 följande:

• Mandel

Jag tonade några slingor röda inför en jul hos frisören. Det gjordes i början av dec -11 och jag tror fortfarande att man kan ana dem om man tittar i håret efter 1 år och 4 månader.
    Toning som skulle försvinna på 10-12 tvättar... 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • avstängd

Ni skrämmer mig. Spöke Sluta genast! Skrikandes

Mitt eget hår var ljust råttfärgat. Nu är det mörkblont eventuellt ljustljust brunt. Jag hade inte färgat eller tonat på ett år innan förra veckan. För ett år sen så fick jag en mörkare toning än förra veckans. När jag googlar så står det ju att det ska släppa på ett par månader men svaren varierar lite.

Tvättade nyss med Selsun Blue mjällshampoo och en fuktgivande inpackning efteråt och hoppas det drog ur lite färg. Håret är blött så det syns inte än.

Jag visste att jag inte borde tona det men tänkte att jag ska sluta fega och göra en liten förändring eftersom att jag har haft samma frisyr länge. Big mistake! Skrikandes Rynkar på näsan

Men det är väl mer troligt att det försvinner på ett par månader än att det inte gör det?

Tänker inte använda shampoo för färgat hår under tiden.

• avstängd

Nu börjar jag bli frustrerad. Toningen är 17 dagar gammal och jag har använt både djuprengörande shampoo, som inte passar färgat hår står det på flaskan, mjällshampoo och dränkt håret i inpackningar i varmt vatten och färgen sitter ändå kvar.  Allt det ska ju dra bort färgen! Demon Jag börjar undra om hon använde permanent färg trots allt? Vätskan var jättevattnig och hon sprutade i den från en flaska och blandade runt den som ett shampoo på huvudet. Det är väl toning man gör så med och inte färg? Hur länge tror ni färgen kommer att sitta kvar?

• Pralinus
    avstängd skrev 2013-04-14 16:27:25 följande:
    Nu börjar jag bli frustrerad. Toningen är 17 dagar gammal och jag har använt både djuprengörande shampoo, som inte passar färgat hår står det på flaskan, mjällshampoo och dränkt håret i inpackningar i varmt vatten och färgen sitter ändå kvar.  Allt det ska ju dra bort färgen! Jag börjar undra om hon använde permanent färg trots allt? Vätskan var jättevattnig och hon sprutade i den från en flaska och blandade runt den som ett shampoo på huvudet. Det är väl toning man gör så med och inte färg? Hur länge tror ni färgen kommer att sitta kvar?

avstängd skrev 2013-04-14 16:27:25 följande:
    Nu börjar jag bli frustrerad. Toningen är 17 dagar gammal och jag har använt både djuprengörande shampoo, som inte passar färgat hår står det på flaskan, mjällshampoo och dränkt håret i inpackningar i varmt vatten och färgen sitter ändå kvar.  Allt det ska ju dra bort färgen! Jag börjar undra om hon använde permanent färg trots allt? Vätskan var jättevattnig och hon sprutade i den från en flaska och blandade runt den som ett shampoo på huvudet. Det är väl toning man gör så med och inte färg? Hur länge tror ni färgen kommer att sitta kvar?

Svårt att säga det varierar mkt beroende på vilken färgn (själva nyansen), typ av färg (om det är toning, intensivtoning,färgning, blekning, osv) vad för färg (märke) och vilken hår typ du har. Hade jag fått en färg som jag inte tycker om så hade jag (beroende på hur mycket jag avskyddefärgen) försökt avfärga (gör man det själv så kan det dock bli väldigt fult särskilt om du försöker få bort en mörkfärg när du egentligen är ljushårig), färga om till en annan färg (man kan ju då passa på att testa något nytt 😉) eller helt enkelt vänta ut det. Om du inte kan tvätta bort det så finns det tyvär inte så mycket annat du kan göra. Lycka till :).
  • felix veritas

Det bästa är väl att tvätta det varje dag med ett "billigt" schampoo köpt i vanligt mataffär, typ. Det sägs att denna typ av schampoo sliter mest på färg. Sedan tycker inte jag att 17 dagar är så mycket för en intensivtoning. En intensivtoning innehåller mindre väteperoxid än en färg, men dock väteperoxod som gör att färgen stannar kvar ett tag. Tvätta på, använd inpackning och utöva den svåra, svåra konsten som kallas tålamod. (Jag vet själv knappt vad detta är )

• avstängd

Tålamod är inte min starka sida.

Jag tvättar varje dag och gör inpackning på inpackning och använder djuprengörande shampoo flera gånger i veckan men toningen verkar sitta hårt. Obestämd  När den här färgen är borta tänker jag aldrig mer färga håret innan det är dags att dölja gråa hårstrån i framtiden.

Svar på tråden Toningen släpper inte!