• Anonym

Kan man tappa kondisen väldigt fort? Blir andfådd bara av att prata!?

Jag har aldrig tränat, men har ett jobb där jag rör mig en del. Jag har inte märkt av det innan men de senaste dagarna känner jag mig andfådd bara när jag pratar. Det skrämmer mig. Kan man tappa kondisen så fort eller kan det bero på nåt annat?

• Svar på tråden Kan man tappa kondisen väldigt fort? Blir andfådd bara av att prata!?
  • Anonym

nä det där låter som något helt annat... ring en doktor å kolla så de inte är astma eller någon annat lungproblem...

• Anonym

Är så orolig över cancer, ska kolla upp det.

• Bitchos

Kan vara sköldskörteln också.

• Anonym

Har tagit blodprov bara för några månader sen för sköldkörteln. De såg bra ut.

• Anonym

kan tillägga att jag inte rökar eller är sjuk annars.

• Eerie

sådär är  jag till och från, jag har svår astma

• Anonym

Det låter som att du bör söka vård. Äter du P-piller?

• Anonym

Jag äter inte p-piller, är inte gravid eller har astma. Men har hög risk för lungcancer.Rynkar på näsan

• Anonym

Hej! Jag håller med ovanstående kommentar. En tidigare frisk person som har kunnat arbeta utan att känna sig andfådd som nu upplever att den blir påverkad i andningen bara av att prata skulle jag uppmana att söka vård. Direkt. Ring sjukvårdsupplysningen om du känner dig osäker.

• Anonym

Jag har en förbeställd tid eftersom jag har risk för metastaser i lungorna. Så läkaren ska jag träffa. Men jag ska ta upp det och även hostan jag har fått och haft några veckor tillbaka även om den bara kommer på morgonen. HATAR CANCER Skrikandes

• Anonym

Jag mår bättre, jag tror det är psykiskt pga oro. Det är faktiskt ett helvete o sitta o vänta på att bli sjukGråter

• Mickan76

Men fy vad jobbigt! Fast skönt att det är bättre med andningen. Hur kommer det sig att du ligger i riskzonen för lungmetastaser? Kram på dig!

• villyvicky

Har du alltså haft typ bröstcancer eller så? Jag tror inte du ska tänka det värsta först, men bra så klart att kolla upp det. Har själv så ibland, och jag har ingen aning om vad attans det är. Men blir också orolig. Ska testa sköldkörteln. Jag tror du kan vara lugn, men aktsam. Lycka till.

Svar på tråden Kan man tappa kondisen väldigt fort? Blir andfådd bara av att prata!?