• Freja03

Barnvagn pa Norwegian

Hej,

Jag lyckas inte fa klarhet i om jag far ta med en barnvagn nar jag flyger med Norwegian. Har nagon gjort det?

Hemsidan sager:
    "Barn under 2 år kan själva ha med sig max 5 kg incheckat bagage förutom bilstol och barnvagn/sportvagn utan extra kostnad. Utan eget flygsäte kan inte barn under 2 år ha med sig kabinbagage förutom mat för konsumtion under flygningen. "

Jag har inte kopt ett eget sate at sonen. Ska jag da tolka det som om jag inte kan ta med en vagn? Retligt i sa fall... Jag anknyter med Easyjet och med de far jag ha med 2 stora barnartiklar. 

• Svar på tråden Barnvagn pa Norwegian
  • SVejsan

Jag skulle tolka att du får checka in en Bilstol och Barnvagn och du får ha 5 Kg incheckat bagage. De enda du får ha in i kabinen är lite "välling". Behöver du mer barnartiklar (blöjor, extra kläder etc så får du ta det i ditt bagage).

Du får alltså bära ombord barnet i famn/eller bärsjal/sele eller om de har lånevagnar i terminalbyggnaden. Vagnen som du checkat får du sedan checka ut i ankomsterminalen . De har alltså ingen plats i kabinen för barnartiklar men däremot där bagaget  åker lastutrymme...

• Duckan

Vagn går som Special-bagage och du får ha med dig en vagn även med Norwegian.

• cloudberry79

Inga problem. Spädbarnet får inte ha handbagage i kabinen och mindre incheckat bagage, men vagnen är utöver. Vi flög med Norwegian för ett par veckor sedan, då hade bebisen barnvagnen och en liten väska incheckad.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Freja03
    cloudberry79 skrev 2013-04-08 14:58:38 följande:
    Inga problem. Spädbarnet får inte ha handbagage i kabinen och mindre incheckat bagage, men vagnen är utöver. Vi flög med Norwegian för ett par veckor sedan, då hade bebisen barnvagnen och en liten väska incheckad.
    Ok, da fattar jag. 

Tack allihopa! 
  • Freja03

Sonen var for stor for babyskyddet nar vi flog i maj med Norwegian och easyjet, dartemot pa andra flygbolag har det varit olika. Nagon gang har den varit i hyllan ovanför. Pa tomma plan fastspand pa ett annat sate. Nagon gang har de tagit den. etc. Det basta ar nar det finns extra plats och du far tillbaka den nar ni lyft. Har skett med BA for oss. Annars har ju de storre planen en babycot som bebis kan sova i (finns bara 2 tror jag sa maste meddelas i forvag). 

Jag skulle enbart dra med babyskyddet om jag behover det for bil pa andra sidan. Annars ar det bara en extra vikt att forsoka slapa med sig. 

Efter att ha flygit med 5 bolag pa massor olika flygplatser det senaste aret sa har det visat sig att alla har olika regler for allt. Speciellt vagn. De engelska flygplatserna har varit bast.

• cloudberry79
    Jegos skrev 2013-09-18 07:14:32 följande:
    Hur gjorde ni med babyskydd?
    Vi hade inte med oss något, för vi skulle inte åka bil på den ort vi reste till, men  annars måste man nog checka in den som specialbagage.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Ramborg

Vi checkade in barnvagn och bilstol som specialbagage och det kostade ingenting.

42.
Svar på tråden Barnvagn pa Norwegian