• LillaLoo

Messmör i ersättningen?

Lillkillen som är 2 månader har lite tjorv med magen. Han bajsade flera ggr/dag förut, sedan bara en gång per dag, och nu kan det plötsligt gå ett par dagar emellan. Amningen har inte fungerat så jag har pumpat hittills, men nu börjar det sina och jag måste gå över helt till ersättning. Har läst att messmör kan blandas i ersättningen för att hjälpa magen lite, men kan man ge det till en sån liten bebis? Han är som sagt 2 månader nu. Någon som vet, eller har gett messmör i ersättningen?

• Svar på tråden Messmör i ersättningen?
  • miljarden

Fråga din mvc, ta inte folks ord här. Du kommer få svar som säger att du kan ha det, och folk som säger att du inte kan det, men eftersom du inte vet vem som svarar är det ju svårt att värdera svaren.

• Poppalisa

Man ska INTE ha det i ersättningen då messmör innehåller för mkt salt för de små.

• ex ungue leonem

Jag hade i en knivsudd messmör i välllingflaskan vid enstaka tillfällen.På inrådan av BVC.Men var o en handlar efter eget tyckande o smak

Vill du läsa min blogg?
  • gotaland
    ex ungue leonem skrev 2013-04-08 11:04:42 följande:
    Jag hade i en knivsudd messmör i välllingflaskan vid enstaka tillfällen.På inrådan av BVC.Men var o en handlar efter eget tyckande o smak

Jag hade också lite messmör i ersättningen vid behov. INte så farligt om man inte överdoserar. Sen är det så att ibland bajjar de inte på några dagar och det behöver inte betyda förstoppning.
  • ex ungue leonem
    gotaland skrev 2013-04-08 11:36:13 följande:

Jag hade också lite messmör i ersättningen vid behov. INte så farligt om man inte överdoserar. Sen är det så att ibland bajjar de inte på några dagar och det behöver inte betyda förstoppning.
    Vill du läsa min blogg?
Svar på tråden Messmör i ersättningen?