• Anonym (SFI)

SFI-bonus

I dag ska min sambo iväg och ansöka om sin sfi bonus på 12000 skattefria kronor. Han har fixat sfi på mindre än ett år och har rätt till dem. För hans del är det skönt med lite fickpengar. För min del är det skönt att kunna irritera alla SD-ister som klagar på att invandrare kostar för mycket pengar. Nu ska vi äta lyxmiddag på fredag och sen köpa en laptop för resten. Känns bra att kunna slösa skattepengar på en "jävla invandrare" haha!

• Svar på tråden SFI-bonus
  • MickeN1973
     ja det också bra att bonusen inte påverkar evt försörjningstöd eller andra bidrag...  
  • puss

Men va duktigt av honom. Vad ska han göra nu då? Söka jobb?

• jashrinah

bra jobbat ! en eloge till han som kämpat på så bra ! välförtjänt ! 
    hoppas maten smakar =D  

• Anonym (SFI)

Eftersom vi inte har några andra bidrag från samhället påverkas inget. Nu är det först och främst praktik som gäller, sen jobb. Förhoppningsvis på samma ställe. Och mera svenska så klart! :)

• Anonym

varför ska man behöva muta invandrare att lära sig språket? är det inget man vill göra ändå. skulle aldrig vilja bo i ett land där jag inte förstår språket alls....kanske ska muta våra svenska skoltrötta ungdomar på att gå klart skolan snart istället..

• Anonym (SFI)
    Anonym skrev 2013-04-08 15:29:09 följande:
    varför ska man behöva muta invandrare att lära sig språket? är det inget man vill göra ändå. skulle aldrig vilja bo i ett land där jag inte förstår språket alls....kanske ska muta våra svenska skoltrötta ungdomar på att gå klart skolan snart istället..
    Det gör man ju redan, de får studiebidrag. 

I övrigt kan jag säga att ingen läser SFI för bonusens skull. Maken till urusel utbildning har jag aldrig sett. 32 olika lärare på ett år, omotiverade, uttråkade lärare som bara har SFI som ett mellansteg tills de får undervisa "på riktigt".

• sladd

Anonym: Du och så många andra har inte fattat detta. Det är invandrare som din pojkvän som SD vill ha i Sverige, alltså de som likt finnar och jugoslaver på 70-80talet ville jobba och göra rätt för sig. Det är de invandrare som inte sköter sig man vill kasta ut. Att däremot importera analfabeter från diverse länder vinner ingen på.

• Anonym
    Anonym (SFI) skrev 2013-04-08 17:06:09 följande:
    Det gör man ju redan, de får studiebidrag. 

I övrigt kan jag säga att ingen läser SFI för bonusens skull. Maken till urusel utbildning har jag aldrig sett. 32 olika lärare på ett år, omotiverade, uttråkade lärare som bara har SFI som ett mellansteg tills de får undervisa "på riktigt".

Han kan väl inte få studiebidrag om han är ny i Sverige.
  • Anonym (SFI)
    Anonym skrev 2013-04-08 23:43:53 följande:

Anonym skrev 2013-04-08 23:43:53 följande:

Du missförstod, sko,trötta ungdomar få studiebidrag som "muta" menar jag.
  • Anonym (Lana)
    ??????, ? ????? ???????? SFI ? ??????? 9 ???????. ??????????, ?????????, ??? ? ???? ???????? ????? SFI? ??? ? ?????? ????????? ???? ??????? ????? ?????????? ? ?????, ?? ??? ????????, ??? ??? ?????????? ???? ????? ? 2014 ????. ??? ?????? ??? ????

??????? ?? ??????
  • Anonym (Fågel)

Vet inget annat land man får pengar av för att lära sig språket. Urlöjligt måste jag säga och skattemedel åt sjön. Det ska räcka att ha drivkraften och vilka att lära sig språket är att få stanna i ett av världens bästa länder och få jobb . Räcker inte de hjälper inte heller mutor. 

Svar på tråden SFI-bonus