• zootwind

    Hur länge har ni burit era barn i bärsele/bärsjal?

    Hej.

    På de flesta ergonomiska bärselar/bärsjalar står det upp till 20kg.
    Nu undrar jag hur länge man egentligen använder en bärsele/bärsjal?

    Hur har det blivit för er, har ni burit era barn i bärsele/bärsjal till de är närmre 20 kg?
    Bar ni tills de var 1, 1,5  år eller kanske ännu längre?

    Tack för svar !
     

  • Svar på tråden Hur länge har ni burit era barn i bärsele/bärsjal?
  • 2013

    Sonen är 1,5 nu och bärs fortfarande i sjal. Det börjar dock bli lite otympligt så vi ska snart byta till sele. Räknar med att bära honom minst ett halvår till.

  • Kina79

    Lillan är nästan 3. Det är inte jätteofta vi bär henne, men när det behövs så. Vi använder nästan aldrig vagn längre.

    Mellantjejen bar jag senast för ett år sedan, då var hon nästan 6 år, ca 110 cm lång, 17 kg. Jag bar henne en halv dag i storStad. Det enda jobbiga med att bära henne, var att hennes ben var långa o slog i överallt

  • WSalma

    Jag bar i sele (Ergobaby) till ca 15-16 månader tror jag. Sedan tappade sonen interesset lite grann och min gravidmage blev för stor, det var för obekvämt helt enkelt (han ville inte bli buren på ryggen).

  • cloudberry79

    Stora bar vi på ryggen i vår Beco när vi var och vandrade när han skulle fylla 4. Han väger bara 15 kilo nu när han är snart 6 år, så han är inte så stor och tung. Vi är mycket ute och rör oss i naturen och det vore omöjligt utan bärselen och bärstolen.


    (M)amma till V -07 och E -12
  • Sisisisi

    Ettan bar jag då och då tills han va 4 år och vägde 20 kg. Det var lättare att bära honom i manducan när han vägde 20 kg än vad det var i babybjörnen när han vägde 6 kg!

    Tvåan ville inte bli buren efter att han va 1,5 år kanske...

  • Sandrasmamma

    Jag bar dottern i en Ergo tills hon var tre år tror jag. I slutet var det sällan, men jag hade med mig den på långa promenader om hon skulle bli trött och behöva vila en stund. Sonen tror jag var två år - han uppskattade inte att bli buren på samma sätt.

  • happy in hell

    Jag bär fortfarande vår dotter (2 år och nio månader, 15 kilo) i Manduca ibland. Men hon gillar det inte speciellt bra, hon känner sig fastspänd. Däremot vill hon gärna att jag bär henne utan sele...Vi har inte burit utefter nån filosofi, det blev bara så att vi bar minsta barnet mycket för att ha händerna (och vagnen) fri för storebror.
     

Svar på tråden Hur länge har ni burit era barn i bärsele/bärsjal?