Han går inte längre att lita på, dottern kommer i klämm
Han har under 8år fått mig att tro på att jag är värdelös och ingenting värt
det vände lite när jag blev gravid för nästan 4.5år sedan, men inte alls mycket.
Men han tog sitt ansvar och slutade att röka och snusa direkt, men det tär foftfarande på mig
då han under hela dotterns snart 4år bara trakat ner hur dålig mamma jag är, letat fel
i små bagateller som att jag hämtar henne senare pga av att jag har distans studier, att jag aldrig
träffar henne om dagarna osv.
Jag undrar hur mycket kan han yrka på som varit, i det förflutna, om han nu skulle göra slag
i sak som han pratar om varje dag om att driva det vidare för att få ensam vårdnad om våran dotter
och nämna att HAN har tänkt att riva upp hennes rötter, när vi äntligen har kommit till ro här vi bor nu
och förskolan som hon har bytt 3 gånger nu på kort tid pga av att vi har flyttat/förskolan inte
var enligt mina förväntningar och saker och ting kom fram att det fanns mer brister än omsorg där.
han har tänkt att flytta flera mil härifrån för att hans jobb lägligt nog ligger där uppe, men hur fungerar
detta med vårdnads tvisten, om vi nu skulle få driva detta till rätten, hur mycket rättigheter har jag som mamma?
Kan en 3.5åring få bestämma vart hon vill bo om veckorna, eller det är först när barnet är äldre?
tacksam om svar snart tack
mvh mamma