• hannis

Sängmobil, varför?

Jag har en liten gosse som är 4 veckor och jag satt och tittade efter en sängmobil till hans säng. Vi hade ingen till vår äldre son och saknade aldrig någon heller så nu började jag fundera på vad man egentligen har dem till? Min bebis ligger aldrig vaken i sin gäng så jag förstår inte riktigt när han skulle titta på en mobil. På kvällen/natten ammas han till sömns och läggs sedan sovande i sängen. På morgonen vaknar han och är hungrig med en gång och vill genast ammas och på dagen ligger han aldrig i sin säng eftersom vi har sovrumet på ovanvåningen. 

När använder ni sängmobil till era bebisar? I vilka sammanhang och upplever i att det är en bra sak att ha?

• Svar på tråden Sängmobil, varför?
  • Dixie

jag använde den, fast inte i sängen utan över skötbordet! 

• hannis
    Dixie skrev 2013-04-08 21:59:48 följande:
    jag använde den, fast inte i sängen utan över skötbordet! 
    Ja där förstår jag poängen. Har också en där.
  • Lekia

Har aldrig haft, inte till någon av våra fyra barn. Däremot nåt kul över skötbordet och ett roligt babygym

• ex ungue leonem

Hade en vid sängen då hon alltid somnade i sin egen säng. Men satte inte alls alltid igång mobilen

Vill du läsa min blogg?
  • Echo

För att bebisen skulle ha något att titta på medans jag gjorde iordning mig på morgonen. Drog jag upp den ordentligt hann jag nästan både smörja in mig och få på mig kläder utan att bli störd...

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Natulcien

Nej, vid sängen hade vi aldrig någon, för där sov vi bara.
    Men på dagarna brukade han ligga på en stort täcke i vardagsrummet, och där monterade vi fast en ställning med en mobil, som han älskade!

• Mamacita

Vi behöver en, lilltjejen brukar ligga i sängen på morgonen och filosofera. Hon är fortfarande så liten att det skulle kunna vara roligt för henne att titta på och försöka ta :) Hon pratar inte mycket på morgonen om hon inte är på goshumör (vilket hon varit extra mycket på den senaste tiden), utan väntar då tills hon är hungrig, och då säger hon till med dunder och brak! 

Svar på tråden Sängmobil, varför?