• Anonym (Ensamätaren)

Singelhushåll! Vad har ni för matbudget per vecka/månad?

Som rubriken lyder: Ni som bor ensamma utan barn, vad lägger ni i snitt på mat? Ange gärna om det är inklusive eller exklusive jobblunch (matlåda eller äta ute, o.s.v.).

• Svar på tråden Singelhushåll! Vad har ni för matbudget per vecka/månad?
  • Anonym

ca 2000:-
    mest mat hemma och lunchlåda men nog blir det kanske lite väl mycket fika ute ibland Drömmer

• Anonym (f)

Det kan vara allt mellan 500 och 3000, beroende på om man räknar in öl eller inte...
    Skämt åsido, om jag verkligen snålar klarar jag mig utan problem på 500 :-, om jag köper det jag vill när jag vill hamnar det på runt 2000 :-!

• Dotse

2500-4000:-/mån, och då ingår alla dagens måltider i det. 

• Anonym (Fattig)

2000:- räcker en månad, men det blir snålt. Äter all mat hemma! Solig

• Anonym (Fattig)
    Anonym (f) skrev 2013-04-08 23:24:51 följande:
    Det kan vara allt mellan 500 och 3000, beroende på om man räknar in öl eller inte...
    Skämt åsido, om jag verkligen snålar klarar jag mig utan problem på 500 :-, om jag köper det jag vill när jag vill hamnar det på runt 2000 :-!
    Hur i hela friden klarar du dig en hel månad för 500 (Den summan räcker en vecka för mig).
  • Fida

3000 kr/mån och då ingår även tvättmedel och hudvård. Mm.

• Anonym (Ensamätaren)
    Anonym (Fattig) skrev 2013-04-09 07:32:39 följande:
    Hur i hela friden klarar du dig en hel månad för 500 (Den summan räcker en vecka för mig).
    500:- på en månad är imponerande. Men jag har klarat mig på 250:-/veckan, då har jag även köpt läsk... Storpack, storpack, storpack säger jag!
  • Anonym (litet matkonto)

jag spenderar 1000 kr på mat/månad.

lagar mat ca 1 g per vecka, oftast en thai grön/röd curry med kyckling och den brukar räcka 2-3 dgr. övriga måltider är gröt och ägg eller ostmacka med kaviar. utöver det består min kost av frukt och grönsaker.

• mumrich

Mars månad blev det ca 1000 kr exkl mat ute, ca 1300 inkl mat ute. Räknar då ej med krogen, utan endast mat. Tycker inte att jag snålar så jättemycket när jag handlar mat ändå, om man satsar på att köpa tex kyckling och köttfärs på extrapris så blir det inte så jättedyrt faktiskt. Ganska stor skillnad mot om man köper för normalpris. Är väl kanske inte så jättestor i maten, när jag lagar köttfärssås tex räcker det för ca 6 portioner.

• carlf

Snitt runt 140 kr om dagen. Sen tillkommer om man ska ha folk är emma på middag eller fest.

Svar på tråden Singelhushåll! Vad har ni för matbudget per vecka/månad?