Gula öron, mager, äter inget, orkeslös
Hej! Jag sitter och väntar på att veterinären ska ringa upp mig men tänkte ställa en fråga här om detta har hänt er katt eller om ni vet vad jag kan förvänta mig.
Min katt är 9-10år gammal (fick henne för 3 år sen). Hon har haft många ägare förut så ingen visste hennes riktiga ålder.
Hon har på senaste tiden inte ätit så bra och de senaste 2-3 dagarna har hon ätit nån bit/inget alls.
Ringde veterinären och medans jag gjorde det så såg jag att hon va gul i öronen!
Hon är en katt som gärna håller sig för sig själv och sover hela tiden. Så jag har ju inte märkt om hon har kunnat gå ordentligt, men imorse såg jag att hon inte kunde göra det. Hon är jättesvag. Hon brukar äta och dricka under natten, så jag vet inte ens om hon har druckit något.
Hon kräkte även imorse.
Jag vet inte alls hur lång tid detta pågått. Visste har jag märkt att hon ätit dåligt, men jag misstänkte att det va pga fodret, och puff över natten så va hon gul och svag och sjuk.
Är det någon som vet vad det kan va? Vad jag kan förbereda mig för inför veterinärundersökningen?