• Aronsen

Kul App för hela familjen

Hei.

Jeg er ny her inne, Og så at det var flere som lurte på bra Appar til sine barn. Jeg har selv testet ut noen, og min favoritt endte på  DragonBox+

Det er en morsom og kreativ  lärinigs app som lärer bort grunn teorier i algebra igjennom spill! Jeg var ikke klar over at mattematikk kunne bli lärt bot på en slik enkel måte. Barnet mitt var sikkert heller ikke klar over at hun satt og löste mattematikk oppgaver...fordi den oppgavene viser figurer isteden for tall.

Er det noen flere her inne som har prövd DragonBox+? Syntes barnet ditt dette var like morsomt som mitt? 

Uansett, kan på det sterkeste annbefale DragonBox+...det er en App for hele familien. Tungan ute

• Svar på tråden Kul App för hela familjen
  • Malena 958

Hej!
    Jag har utvecklat en app utifrån ett matte-spel som jag hittat på till min bonusdotter. Spelet tränar huvudräkning (som hon tyckte var väldigt tråkigt!). Det tränar systematiskt tio-kamrater, dubblor, tiotal+ ental och gångertabellerna så det passar barn från 5 år och uppåt. Antingen kan man spela en spelare själv  (på tid) eller också kan man spela två spelare mot varandra. 10-kamraterna är gratis, de andra färdigheterna kostar (7-15 kr/styck). Spelet heter Mingo Math I och finns i appstore men kommer även till google play i början av maj.
    /Malena  

Svar på tråden Kul App för hela familjen