• Anonym (fattig)

Rabatt på sommarnöjjen

Hej!
    Jag försöker planera sommaren men det ser ut att bli en fattig historia. Jag studerar, maken är arbetslös och vi har två barn. Vi skulle vilja komma iväg på något roligt för barnens skull, tex leksand sommarland, furuvik eller något däromkring så vi inte behöver åka så långt. Men inträden osv blir ganska dyrt, vi är ju ändå 4 personer... Så jag undrar om någon vet om det finns/brukar finnas rabatter man kan använda. Vet att ica hade till furuvik förra året men hittar inget nu...

Så tips mottages tacksamt. Både på aktiviteter och rabatter Solig

• Svar på tråden Rabatt på sommarnöjjen
  • Anonym

Minns att många av mina bästa barndomsminnen handlar om att bada vid badstranden, utflykter till mormor och att bygga trädkojor... lådbil med gamla barnvagnshjul... sådana saker. Man måste inte resa.

• Anonym (fattig)
    Anonym skrev 2013-04-09 18:10:46 följande:
    Minns att många av mina bästa barndomsminnen handlar om att bada vid badstranden, utflykter till mormor och att bygga trädkojor... lådbil med gamla barnvagnshjul... sådana saker. Man måste inte resa.
    Ja så är det ju absolut! Men jag är ledig 10 veckor (sommarlov) så vi skulle vilja komma iväg på något "riktigt" i alla fall
  • Tant Prysselius

ICAs sommarrabatter för i år har inte kommit än, så rabatt därifrån till Furuvik kanske kommer. 

När fyller barnen år? Önska inträde av mor- och farföräldrar istället för en massa prylar. Det gjorde vi en jul då det var knapert så då fick barnen ett tio-kort till leklandet, mycket lyckat! 

Annars precis som anonym säger så det barn minns och gillar mest är när föräldrarna är tillsammans med barnet. Gör utflykter till badstränder, cykelturer, picnic i skogen (leta efter tomtar och troll om barnen är tillräckligt små), gå på museer, pyssla hemma, måla tavlor, bygg kojor, hälsa på släktingar... finns hur mycket som helst som inte behöver kosta en massa. Vissa kyrkoförsamlingar med barn- och ungdomsverksamhet har filmvisning, körsång och utflykter. Ni behöver inte vara extremt religiösa för att delta. Även biblioteken har filmvisning, sagostund och teater. Perfekt de regniga sommardagarna.

• sophiie

Här i Sthlm brukar stadsdelsförvaltningen tillsammans med öppna förskolan anordna utflykter. Bl.a. Till Kolmården, utö mm mm. Då betalar man en symbolisk summa. Runt 100 kr per familj.

• Anonym (fattig)
    Tant Prysselius skrev 2013-04-09 19:23:51 följande:
    ICAs sommarrabatter för i år har inte kommit än, så rabatt därifrån till Furuvik kanske kommer. 

När fyller barnen år? Önska inträde av mor- och farföräldrar istället för en massa prylar. Det gjorde vi en jul då det var knapert så då fick barnen ett tio-kort till leklandet, mycket lyckat! 
    Det skulle vi kunna göra för stora tjejen fyller år i maj Glad
    sophiie skrev 2013-04-09 20:56:47 följande:
    Här i Sthlm brukar stadsdelsförvaltningen tillsammans med öppna förskolan anordna utflykter. Bl.a. Till Kolmården, utö mm mm. Då betalar man en symbolisk summa. Runt 100 kr per familj.
    Det lät bra men jag bor i Falun, tror inte det finns något liknande här Rynkar på näsan

• 040kille

Det finns en sida som heter www.visitskane.se Det kanske finns något liknande för era trakter. Den här är en riktigt bra idébank för utflykter och mycket av det kostar bara symboliskt.  Det brukar annonseras en del på Facebook med från föreningar och liknande, kan ju vara något att försöka hålla koll på.

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
Svar på tråden Rabatt på sommarnöjjen