• Äppelpaj80

Någon som bygger/byggt nytt hus från fiskarhedenvillan?

Hej,

Vi funderar på att bygga nytt. Har kikat på Fiskarhedenvillan spoven som jag tycker är väldigt fint. Jag undrar om någon kan hjälpa mig att lista vad saker kostar utöver själva byggsatsen? Förutom tomt tillkommer ju grunden som kostar givetvis men vad mer och vad kostar det?

Om det står att huset med standard tillval kostar 1.3 miljoner vad skulle slutnotan bli tror ni för bara huset om man tar helentrepenad?
    Vill bara veta vad man ska räkna med ungefär.

• Svar på tråden Någon som bygger/byggt nytt hus från fiskarhedenvillan?
  • KaSaM

Då fiskarhedenvillan är lösvirke kostar huset nyckelfärdigt ca 3 ggr så mycket som själva byggsatsen, dvs räkna med ca 3,5 miljoner minst.

• Gerdsmygen

Vi tittade på Fiskarhedens "Safiren". Utifrån deras kalkyler på de olika delentreprenaderna hade det huset nyckelfärdigt kostat oss lite drygt 2,2 miljoner (då ingår et påslag för extra grus/markarbete). Kan tillägga att då äger vi redan tomt med befintligt avloppssystem, borrad brunn och el framdragen till tomten så dessa poster får du räkna med.

Vi hade däremot räknat med att göra en hel del själva för att få ner priset, det var främst därför vi övervägde just det husföretaget. Vill ni ha nyckelfärdigt så finns det nog smidigare alternativ? 

• Gerdsmygen

Vi har alltså inte byggt villan men haft kontakt med deras försäljningsavdelning (ville bara förtydliga)

• Äppelpaj80

Gerdsmygen- Vi hade inte heller tänkt ta helt nyckelfärdigt men ville kolla lite hur mycket folk fått betala för nyckelfärdigt och vad de olika delarna kostar så man vet hur mycket man kan spara in.

• Gerdsmygen
    Äppelpaj80 skrev 2013-04-09 18:49:32 följande:
    Gerdsmygen- Vi hade inte heller tänkt ta helt nyckelfärdigt men ville kolla lite hur mycket folk fått betala för nyckelfärdigt och vad de olika delarna kostar så man vet hur mycket man kan spara in.
    Jag mailade de och fick en lista från deras lokala försäljare med vad de olika delentreprenaderna skulle kosta (typ stomresning, el, vvs osv). Glad
  • Äppelpaj80
    Gerdsmygen skrev 2013-04-09 22:06:30 följande:
    Jag mailade de och fick en lista från deras lokala försäljare med vad de olika delentreprenaderna skulle kosta (typ stomresning, el, vvs osv). Glad

Tack. Har kontaktat annan säljare förut och de ville bara boka möte. Men ska testa det då. Tack för tipset.
Svar på tråden Någon som bygger/byggt nytt hus från fiskarhedenvillan?